استخر رامهرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل

خورنا: متاسفانه بیش از دو سال است که تنها استخر دولتی شهرستان رامهرمز به دلایل مختلف تعطیل بوده و در خشکی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شنا ورزشی پایه و سفارش شده در دین اسلام است که باید برای ترویج آن از تمام ابزارهای لازم استفاده کرد و وجود آن در هر شهری امری ضروری است.

آنچه ورزش شنا را در سراسر دنیا زیرپوشش قرار می‌دهد، طیف وسیعی از اقشار مردم علاقه مند به ورزش و تحرک جسمانی است که مردم شهرستان رامهرمز نیز به این ورزش مفید نیازمند هستند.

ورزش شنا یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می‌کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می‌کند بلکه در اثر شنا کردن قابلیت‌های جسمانی خود را افزایش می‌دهد که متأسفانه مردم شهرستان رامهرمز از این ورزش حیاتی و مفید به دلیل نبود استخر مناسب در این شهر محروم هستند.

شهرستان رامهرمز با برخورداری بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی و چهار بخش در مرکزیت شهرهای هفتکل، امیدیه، رامشیر، بهبهان، باغملک و آغاجاری قرار گرفته است.

این منطقه همچنان با وجود ظرفیت و استعدادهای فراوان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی همچنان در بسیاری از بخش‌ها محروم و مغفول است.

قشر جوان این شهرستان بیشترین آسیب را از مشکلات به وجود آمده می‌بینند چرا که آنها در فصل بهار و تابستان برای استفاده از فضای ورزشی مناسب و برای شنا کردن مجبور می‌شوند مسیرهای چند کیلومتری را تا شهرستان همجوار طی کنند.

از سوی دیگر اکثر جوانان و نوجوانان در این شهرستان به دلیل نبود استخر و عدم شرایط مالی مساعد در رودخانه‌های اطراف به آب تنی و شنا می‌پردازند که این امر خطراتی را برای سلامت و جان آنها به دنبال داشته است.

مطمئنا وجود استخر در شهرستان رامهرمز از هزینه‌های فراوان که جوانان در مسیر رفت و آمد به شهرهای اطراف متحمل می‌شوند می کاهد و دیگر مجبور به صرف وقت و هزینه خود در شهرهای دیگر استان نیستند.

*تعطیلی استخر جوانان را به سوی رودخانه‌ها کشانده است

یکی از شهروندان رامهرمزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان در امر ورزش بسیار محروم بوده و نیازمند توجه مسئولان است.

پیمان نظری افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار دهیم توجه به تعالی رشته‌های ورزشی شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود.

دوست وی در ادامه چنین عنوان کرد: بسیاری از جوانان با آغاز فصل تابستان کاسه چه کنم در دست می‌گیرند.

سعید زهره‌وند بیان کرد: به ویژه اینکه در شهرستان رامهرمز با توجه به تعطیلی استخر جوانان باید برای شنا به رودخانه‌ها سرازیر شوند.

وی گفت: این امر تاکنون خطرات بسیاری را برای آنها به همراه داشته است.

*تقاضای راه اندازی مجدد استخر

زهرا مرادی ۳۵ ساله نیز تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم توقع زیادی ندارند و همیشه قدردان مسئولان هستند.

این شهروند رامهرمزی اضافه کرد: مسئولان نیز باید شهروندان را دریابند و در راستای رفاه حال آنها گام‌های متعالی‌تری بردارند زیرا شهرستان رامهرمز ظرفیت پیشرفت و توسعه به ویژه در امر ورزش را دارد.

وی افزود: راه اندازی مجدد استخر و غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان فکر نمی‌کنم هزینه‌های آن چنانی را دربرگیرد اما با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می‌توان آن را تدارک دید و محقق کرد.

مرادی به فرزند ۱۵ ساله خود اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با توجه مضاعف مسئولان شهری و استانی بتوان استخر این شهرستان را هر چه سریع‌تر راه اندازی مجدد کرد و برای رفاه حال جوانان منطقه گامی موثر برداشت.

وی در پایان تاکید کرد: البته تاکنون قول و مساعدت‌هایی در خصوص ارتقای سطح ورزش شهرستان به مردم داده شده اما در این زمینه حرکت جدی صورت نگرفته است.

*مسئولان استانی همکاری کنند

مسئول هیئت شنای رامهرمز در این خصوص اظهار کرد: تنها استخر شنای این شهر در تعطیلی به سر می‌برد.

علی معمار تصریح کرد: شنا یکی از رشته‌های پرطرفدار است که باعث کاهش اضطراب، افزایش بازده قلب و کیفیت خون از نظر حمل مقدار بیشتر اکسیژن می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از دو سال است که تنها استخر دولتی این شهر به علل مختلف تعطیل بوده و در خشکی به سر می‌برد.

مسئول هیئت شنای رامهرمز همچنین عنوان کرد: سیستم لوله کشی آن کاملا پوسیده و قدیمی است و فیلترهای آن نیز کلا خراب است.

وی اضافه کرد: چند سال پیش و قبل از تعطیلی یک سری تعمیرات در بدنه استخر انجام شد ولی کافی نبود.

معمار در ادامه اشاره کرد: سیستم آب گرم آن در یک مکان نامناسب نصب شده گازوئیلی بود که بسیار نامطلوب و به طور کلی از رده خارج است.

مسئول هیئت شنای رامهرمز در پایان از مسئولان استانی خواست ضمن اهمیت دادن به این رشته پرطرفدار، هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض سیستم تصفیه آب و همچنین بازسازی آن اقدامی جدی به عمل آورند و انتظار دو ساله مردم این شهر را برآورده کنند.

امید است با توجه به قدمت این دیار و استعداد جوانان شهرستان رامهرمز، حمایت‌های مالی و اعتبارات ویژه‌ای برای فعالیت مجدد استخر این شهرستان اختصاص یابد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت و توسعه ورزش شنا در این شهرستان باشیم.

———————–

گزارش:مریم خبازی