مردم بندر امام خمینی از آب شرب پایدار برخوردار شدند

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با وارد مدار شدن مخزن ۵ هزار مترمکعبی بتنی جدیدالاحداث بندرامام، مردم این شهر از آب شرب پایدارتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: با توسعه رو به رشد جمعیت شهری و تامین آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز و در راستای طرح کوتاه مدت آبرسانی شهر بندرامام طی دو سال اخیر یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی بتنی با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شد که پس از یک دوره بهره برداری آزمایشی و با تکمیل تاسیسات جانبی مربوطه به طور کامل در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح آبرسانی را تامین آب شرب مورد نیاز شهر بندرامام برای پاسخگویی به افزایش جمعیتی بالغ بر ۱۰۸ هزار نفر تا افق ۱۴۱۰ عنوان و خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این مخزن مردم بندرامام از آب شرب پایدارتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان خوزستان با بیان اینکه برای احداث این مخزن بتنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب بتن ریزی و حدود ۱۴۴ هزار کیلوگرم آرماتور بندی انجام شده است ادامه داد: احداث یک ایستگاه پمپاژ و سیستم فیلتراسیون و ساختمان کلرزنی از دیگر اجزای این طرح است که مراحل تکمیلی احداث تلمبه خانه بندرامام به ظرفیت ۳۶ هزار مترمکعب در شبانه روز با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان اواخر سال گذشته به پایان رسید.

گفتنی است سرانه مصرف شهر بندرامام در سال مقصد طرح معادل ۲۱۹ لیتر در شبانه روز خواهد بود که بر همین اساس احداث یک مخزن ۸ هزار مترمکعبی دیگر در این شهر توسط شرکت آب و برق خوزستان هم اکنون در حال اجراست.