شهرداران باغملک بدهی به کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کردند

خورنا: رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک گفت: شهرداران شهرهای مختلف باغملک، بدهی دو ماهه اول نیم درصد امسال به کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کردند.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، عبدالرحمان مرادی‌نیا اظهار کرد: در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با حضور همه اعضا، مقرر شد شهرداری‌های شهرستان بدهی نیم درصد سال جاری را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: پرداخت بدهی نیم درصد شهرداری از ملزومات کتابخانه‌های عمومی است چرا که همه هزینه‌های جاری کتابخانه های عمومی شهرستان از طریق پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها انجام می‌شود و اگر پرداخت نشود مشکلات زیادی را در فعالیت‌های جاری کتابخانه‌ها خواهیم داشت که مطمئنا در ارتقای فرهنگ شهرستان تاثیرات به سزایی خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک تصریح کرد: در این خصوص در نشست جداگانه‌ای که در شهرداری‌ها با شهرداران برگزار شد همه بدهی‌های شهرداری‌های شهرستان در دو ماهه اول سال جاری در شهرهای باغملک، صیدون، قلعه تل و میداوود محاسبه شد و به شهرداران مربوطه اطلاع داده شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک گفت: در این راستا شهرداری باغملک مبلغ ۲۵ میلیون ریال، شهرداری صیدون مبلغ ۱۰ میلیون ریال، شهرداری میداوود مبلغ ۱۰ میلیون ریال و شهرداری قلعه تل مبلغ ۳ میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی مربوط به حوزه خودشان پرداخت کردند.

شهرداران باغملک نیز در این خصوص عنوان کردند: حمایت از فرهنگ عمومی، اشاعه فرهنگ مطالعه مفید، تجهیز و گسترش فضای کتابخوانی از طریق پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها میسر می‌شود و ما هم در قبال ارتقای فرهنگ منطقه مسئولیت مستقیم داریم که در این راه به کتابخانه‌های عمومی از هر طریقی کمک خواهیم کرد.

مرادی‌نیا در پایان گفت: شهرستان باغملک در شمال خوزستان دارای ۹ باب کتابخانه عمومی فعال است که نیاز به کمک و همیاری همه مسئولان اجرایی شهرستان به‌ویژه شهرداری‌ها دارد.