حسینی: سخنان رهبری، چراغ سبز سوال از احمدی‌نژاد

خورنا: به عقیده یکی از ده نفر طراح اولیه طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، تاکید مقام معظم رهبری بر استقلال قوا، چراغ سبز به طرح سوال از احمدی‌نژاد بود.
رهبری در پنجمین روز سفر به استان کرمانشاه، در جمع استادان، دانشجویان و دانشگاهیان با اشاره به سخنان برخی در مورد اینکه فلان مسئله بدون نظر رهبری تصمیم‌گیری نمی‌شود افزودند: مسئولان قوه مجریه – نمایندگان مجلس، مسئولان قوه قضاییه، با اختیارات کامل و قانونی، وظایف خود را انجام می‌دهند و ممکن است تصمیماتی بگیرندکه رهبری با آن مخالف باشد اما رهبری نه حق دارد نه می‌تواند و نه قادر است که در این مسائل دخالت کند.
مصطفی رضا حسینی، نماینده شهربابک در گفت‌وگو با فرارو درباره سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه و تاکید ایشان بر استقلال قوا و اتخاذ تصمیمات مستقل از نظر رهبری گفت: ما سخنان ایشان را چراغ سبزی به طرح سوال از رییس‌جمهور تلقی می‌کنیم و معتقدیم که این سخنان پاسخی بود به آنانی که تاکنون با توسل به بهانه مخالفت مقام معظم رهبری با سوال از رییس‌جمهور مانع از اجرای وظیفه نمایندگان در مجلس شده‌اند.
عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با تاکید بر اینکه این سخنان نشان دیگری از رهبری حکیمانه و مدبرانه ایشان بود افزود: ما طراحان سوال از رییس‌جمهور از روز اول تاکید داشتیم که مقام معظم رهبری هیچ‌گاه در ارتباط با اجرای صحیح و دقیق قانون صحبتی نداشته‌اند و مخالفتی نکرده‌اند.
وی افزود: توصیه ایشان همواره به مسوولان عالی نظام، نمانیدگان مجلس این بوده است که از انتقاد نترسید اما در این مسیر جانب انصاف را رعایت کنید و از هیاهو جنجال‌سازی بپرهیزید و بر مدار قانون گام بردارید.
حسینی تصریح کرد: طراحان سوال از رییس‌جمهور با عمل به توصیه مقام معظم رهبری صرفاً به منظور عمل به وظایف نمایندگی خود و در راستای احیا حاکمیت قانون در دولت، انتقاداتی را در قالب سوال از رییس‌جمهور مطرح کردند که متاسفانه مخالفان، آن را لج‌بازی و مقابله به مثل و… تلقی کردند که به هیچ‌وجه اینگونه نبوده است.
عضو فراکسیون اصول‌گرایان تاکید کرد: طرح سوال از رییس‌جمهور و وادار کردن نفر نخست دستگاه اجرایی کشور به پاسخ‌گویی نه تنها هیچ ضرری ندارد و مشکلی برای نظام و انقلاب به وجود نمی‌آورد بلکه دموکراسی حاکم بر کشور را یکبار دیگر به جهانیان نشان خواهد داد.
نماینده شهربابک گفت: بنابراین آنانی که سعی می‌کنند عمل به وظیفه قانونی نمایندگان را به حاشیه برانند باید بدانند که در حال حاضر کشور نیاز دارد که مر قانون در کشور به اجرا درآید تا به جهانیان نشان دهیم که پایه‌های نظام تا حد مستحکم است.
حسینی با تاکید بر اینکه نیت طراحان و امضا‌‌کنندگان سوال از احمدی‌نژاد خیر و هدفشان اصلاح امور است گفت: به هرحال بر اساس قانون اساسی رییس‌‌جمهوری باید به مجلس پاسخ‌گو باشند و ایشان باید تبعات عملکرد خود را که گاهاً خلاف قانون هم بوده است بپذیرد، از جمله ۱۱ روز خانه‌نشینی و دست از کار کشیدن و امور مملکت را به حال خود رها کردن، عدم اجرای قانون که در موارد بسیار دولت آن را تکرار کرده است و بسیاری از مسائلی که نیاز چرای آن از زبان رییس‌جمهور به منظور تنویر افکار عمومی شنیده شود.
وی افزود: مگر اشکالی دارد، حال که مجلس می‌خواهد به خواست خود تریبون در اختیار رییس‌جمهور قرار دهد ایشان از آن فرصت استفاده و اقدام به رفع شبهات کرده و اتهاماتی که متوجه خود ایشان و دولت‌شان است را رد کنند.
عضو فراکسیون اصول‌گرایان با بیان اینکه بیش از این تعلل برای طرح سوال از احمدی‌نژاد دیگر پذیرفته نیست گفت: درخصوص عملکرد دولت برای افکار عمومی سوالات بسیاری ایجاد شده است و مردم نیز همچون نمایندگان مجلس خواستار دریافت پاسخ این سوالات هستند، به هر حال مجلس نیز به منظور وادار کردن رییس‌جمهور به پاسخ‌گویی به شدت تحت فشار افکار عمومی است و از این بابت نمایندگان به کوتاهی متهم شده‌اند.
حسینی در خاتمه به مخالفان طرح سوال از احمدی‌نژاد و آنانی که مانع از به صحن علنی آمدن طرح سوال شده‌اند گفت: حال که رهبر معظم انقلاب حجت را با تاکید بر استقلال قوا و اتخاذ تصمیمات قانونی مستقل از نظر رهبری، بر همگان تمام کرده‌اند، دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند و بهتر است هیئت‌رییسه مجلس در اسرع وقت طرح سوال از رییس‌جمهور را به جریان بیاندازد.