سردار نقدی: بسیج به یک الگوی موفق در سطح جهان تبدیل شده است

آفتاب: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به قانون برنامه پنجم مصوب مجلس مبنی بر افزایش تعداد بسیجیان به ۳۰ میلیون نفر، برنامه‌ریزی در این جهت به سرعت در حال انجام است.
جلسه امروز کمیسیون، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از فرماندهان بسیج حضور یافتند و گزارشی از فعالیت‌های بسیج ارائه دادند.
* با توجه به قانون برنامه پنجم مصوب مجلس مبنی بر افزایش تعداد بسیجیان به ۳۰ میلیون نفر، برنامه‌ریزی در این جهت به سرعت در حال انجام است. امروز بسیج به یک الگوی موفق در سطح جهان تبدیل شده است و ما آماده انتقال تجربیات خود به دیگران هستیم.
* ‌بر اساس وظایف و مأموریت سازمان بسیج، اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام گرفته از جمله فرستادن ۱۸۰۰ گروه سازندگی از عزیزان بسیجی خواهر و برادر به شهرها و روستاهای دورافتاده و نیازمند که بسیار مؤثر و مفید بوده است.
* طبق قانون بودجه مبنی بر اختصاص یک درصد برای ساخت پایگاه که حدود ۴۵۰۰ پایگاه در سراسر کشور ساخته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده حدود ۵ هزار پایگاه ساخته می‌شود.
* ۶۰۰ هزار نفر از جوانان بسیجی و غیر بسیجی از دانش‌آموزان به جبهه‌های غرب و جنوب کشور عازم شدند و در همان مناطق برای این عزیزان رزمایش گذاشته خواهد شد که بسیار قابل قبول است.
* به علت گستردگی کار و حضور فعال بسیجیان و مردم، سازمان بسیج برای سال اینده نیازمند بودجه بسیار بالاتری است.
همچنین سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی عصر امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه حفظ امنیت مرزها، اجرای طرح بزرگ انسداد مرزها، مبارزه با باندهای اشرار و مواد مخدر، مبارزه با مفاسد اجتماعی و حفظ امنیت عمومی ارائه کرد.
وی در این جلسه اظهار داشت: منحنی بسیاری از جرائم اجتماعی خوشبختانه سیر نزولی داشته است و اقدامات ارزشمند پلیس و کنترل جاده‌ها و استفاده گسترده از دوربین‌ها، موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ناجا در عرصه‌‌های مختلف و تجلیل از شهدای گران‌قدر این نیرو به ویژه در مرزهای کشور و مبارزه با باندهای مواد مخدر، لوح تقدیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سردار احمدی‌مقدم تقدیم شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *