اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی در شوشتر

خورنا: مدیر گروه هنری سلاسل شوشتر از اجرای تعزیه و شبیه‌خوانی به مناسبت ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خلیل ضرغام‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) در شوشتر مراسم تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی برگزار می‌شود و از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه قرار است مجالس متعددی از تعزیه و شبیه در شوشتر اجرا شود، گفت: قرار است، شبیه‌خوانی امام علی(ع)، مجلس فضل و فتاح و جنگ خندق مقابل دیده مردم مشتاق شوشتر اجرا شود.

ضرغام‌پور با اشاره به اینکه مکان اجرای این شبیه‌خوانی‌ها مهیا شده است، گفت: قرار است این مراسمات در کنار سالن فرهنگ شوشتر اجرا شود و از روزهای گذشته گروه تعزیه سلاسل برای آماده‌سازی فضا و اجرای دکور در حال فعالیت شبانه‌روزی است.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان شوشتر درباره زمان آغاز این مراسم عنوان کرد: قرار است این مراسم از تاریخ هشتم مرداد ماه سال‌جاری به مدت پنج شب متوالی اجرا شود.

وی با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در همکاری برای آماده و اجرا شدن این تعزیه گفت: در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، حوزه هنری خوزستان، کانون فرهنگی هنری عاشورائیان شوشتر، کانون بسیج هنرمندان این شهرستان و… نیز همکاری داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروه هنری سلاسل و عاشورائیان در شرایط کنونی از گروه با تجربه و با سابقه در زمینه اجرای تئاتر و تعزیه هستند و در کشور نیز مقام‌های متعددی را کسب کرده‌اند.