نماینده مردم دزفول: مسئولان محیط زیست ازکشورهای منشأ گردوغبار درخواست غرامت کنند

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای مشکل گردوغبار در کشور از مجامع بین‌المللی درخواست غرامت کنند.

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: مسئولان در سازمان محیط زیست به جای اعلام اعتبار مورد نیاز از سازمان‌های داخلی کشور و درخواست تأمین اعتبار در این زمینه باید از مجامع بین‌المللی برای ورود گردوغبار دیگر کشورها به ایران تقاضای غرامت کنند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که مسئولان در بخش محیط زیست تنها اعلام می‌کنند که چشمه‌های تولید گرد و غبار در خارج از کشور شناسایی شده است و برای رفع مشکل گرد و غبار به اعتبار نیاز داریم، اما این مشکل از سوی دیگر کشورها ایجاد شده است و آنها باید این اعتبار را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتباهی بزرگ در این زمینه به وجود آمده است، افزود: اشتباهی رخ داده است، کشورهای تولیدکننده گرد و غبار باید برای به مخاطره افتادن سلامت مردم ایران به این کشور غرامت دهند و به این دلیل باید کوشید تا در این باره در مجامع بین‌المللی گامی اساسی برداشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس عنوان کرد: اگر رایزنی‌ها در جامعه بین‌الملل مانند پیگیری برای رفع مشکل باشد به هیچ چیزی دست نخواهیم یافت ولی اگر با قدرت این مهم را دنبال کنیم مطمئنا حرف خود را به کرسی خواهیم نشاند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در این باره حاضر به همکاری هستند، گفت: باید به دنبال حقوق حقه مردم ایران بود و در این زمینه که سلامت مردم به مخاطره افتاده است باید کوشید تا گامی اساسی برداشته شود.

پاپی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه باید مسئولان مواضع خود را اصلاح کنند، افزود: دقت کنید مشکل در کشورهای همسایه است و در این کشورها ایران نباید اعتباری هزینه کند و کشورهای ایجاد کننده گرد و غبار باید در اسرع وقت به رفع مشکل بپردازند.