عسگراولادی: موسوی و کروبی شرایطی فراهم کنند تا عید فطر، ملی شود

خورنا: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: من به آقای روحانی رای ندادم اما وی را خیرالموجودین می‌دانم.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، حبیب‌الله عسگراولادی در حاشیه مراسم افطار شب گذشته جامعه اسلامی مهندسین، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که “دیدگاه شما درباره تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان چیست؟” گفت: اعتقاد به جمهوریت، اعتقاد به اکثریت است و هرچه تحزب گسترده‌تر شود، ما به یک جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم.

وی ادامه داد: معنای حزب فراگیر، وجود یک حزب نیست بلکه احزاب باید صنفی و جریانی نباشند و همه اقشار در آن حضور داشته باشند. حزب موتلفه از روز اول تشکیل خود به جانب حزب فراگیر رفته است.

به نوشته ی ایسنا: عسگراولادی در برابر این پرسش که “آیا تجربه حزب جمهوری اسلامی می‌تواند در مقطع کنونی مفید باشد؟” پاسخ داد: تجربه حزب جمهوری تجربه بسیار خوبی بود اما دشمنان احساس کردند وجود حزب فراگیر به معنای بی‌حاصل بودن حضور آنهاست. بنابراین در مقابل آن حزب جمهوری خلق مسلمان را تشکیل دادند و وقتی هم که ترور شخصیتی افرادی مثل بهشتی میسر نیفتاد، ترور فیزیکی رهبران حزب را مد نظر قرار دادند.

عضو شورای مرکزی عضو موتلفه در پاسخ به پرسش دیگری درباره نظرش نسبت در مورد آغاز فعالیت احزابی همچون اعتماد ملی و مشارکت، خاطرنشان کرد: فعالیت این احزاب هیچ اشکالی ندارد. هنگامی که آقای روحانی چتری را باز کرده که همه ملت ایران در زیر این چتر قرار بگیرند چه اشکالی دارد سلیقه‌های مختلف در آن حضور داشته باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش که “نظر شما درباره آزادی دبیرکل حزب اعتماد ملی چیست؟” گفت: من در کار قوه قضاییه هیچ دخالتی نمی‌کنم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، همچنین در برابر پرسش دیگری درباره اینکه آیا این جبهه می‌تواند به صورت یک حزب فراگیر دربیاید؟ پاسخ داد: این کار ممکن است، اما باید بدانیم که حزب فراگیر تصنعی نمی‌شود و باید برای آن کار زیربنایی شود و اگر تقوا، پوشش این تحزب باشد حتما به موفقیت می‌رسد.

عسگراولادی درباره آینده اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان آزادی در سایه استقلال را از پایه‌های جمهوری اسلامی می‌دانند. اصولگرایان به پهنای همه نیروهای معتقد به ولایت هستند و در یک یا دو مجموعه منحصر نیستند. در انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی پیروز شد که من هم به ایشان رای ندادم اما به خود وی گفته‌ام که در بین نامزدهای انتخابات، خیرالموجودین است. روحانی تقدیر خداوند است و ما تسلیم و رضای تقدیر خداوند هستیم.

وی در همین رابطه افزود: ما نباید نگاه سیاه و سفید داشته باشیم و بگوییم که اصولگرایان سفید هستند و اصلاح‌طلبان سیاه. همانطور که امام خمینی (ره) در روزهای آخر حیات خود از دو جناح خواسته بودند در سایه منشور برادری همگرایی داشته باشند، اکنون باید به سمت همگرایی پیش برویم. من معتقدم که اصولگرایان باید در نتیجه انتخابات تدبیر کنند. البته اکنون این بحث‌ها در بین اصولگرایان شروع شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان گفت: روحانی در حال چینش دولتی است که متشکل از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و منفردها باشد و من از موسوی و کروبی درخواست دارم در ماه رمضان که ماه توبه است، نسبت به امام، رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند که در شب‌های قدر آرامشی را که در دولت جدید پدید آمده، به جانب کمال ببریم و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری شود.