راه‌اندازی ۹ رشته جدید در آموزش و پرورش امیدیه

خورنا: کار‌شناس فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش امیدیه از راه‌اندازی ۹ رشته جدید تحصیلی در این شهرستان خبر داد.

بی‍ژن عالی‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ۹ رشته جدید مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی افزود: این رشته‌ها جدید در شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش هستند که از سال جدید دانش‌آموزان می‌توانند این رشته‌ها را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کنند.

راه‌اندازی ۹ رشته برای نخستین بار

به گفته این مقام مسئول، با راه‌اندازی این رشته‌ها دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزایش خواهد یافت و ۵۰ درصد شاخه نظری می‌شود.

عالی‌محمدی اضافه کرد: این ۹ رشته برای نخستین‌بار در آموزش و پرورش امیدیه راه‌اندازی می‌شوند و هنرجو جذب خواهند کرد.

معرفی رشته‌های جدید

وی در ادامه به معرفی رشته‌های جدید اداره آموزش و پرورش امیدیه پرداخت و گفت: رشته تربیت بدنی در هنرستان دخترانه حضرت فاطمه (س)، رشته پرورش قارچ در هنرستان دخترانه حدیث و رشته مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده در کاردانش دخترانه حضرت آمنه (س)، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کار‌شناس فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش امیدیه تأکید کرد: در سال جدید تحصیلی رشته بهداشت دام و طیور در دبیرستان پسرانه شهید فارسیمدان، رشته تابلوساز برق صنعتی و رشته پرورش قارچ نیز در دبیرستان پسرانه شهید پرخیده راه‌اندازی می‌شوند.

راه‌اندازی دو رشته کاردانش دخترانه مهر جایزان

وی یادآور شد: رشته کشت گیاهان دارویی و رشته تصویر سازی کامپیو‌تر در کاردانش دخترانه مهر جایزان و رشته تعمیر موتور تراکتور در کاردانش شهید منوچهر لکی دهستان آسیاب از دیگر رشته‌های جدید شاخه فنی حرفه‌ای و کار دانش هستند که در امیدیه فعال می‌شوند.

عالی‌محمدی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این ۹ رشته دانش‌آموزان نقاط مختلف شهرستان امیدیه بتوانند رشته مورد علاقه خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.