ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر ۳۰ هزار مترمکعب افزایش یافت

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان از افزایش ۳۰ هزار مترمکعبی آب شرب ماهشهر با وارد مدار شدن پنج دستگاه فیلتر تحت فشار خبر داد.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد از افزایش ۳۰ هزار مترمکعبی آب شرب ماهشهر با وارد مدار شدن ۵ دستگاه فیلتر تحت فشار خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه  سطح کمی و کیفی آب شرب بطور محسوسی ارتقا یافته است.

وی با وجود کاهش اعتبارات آبرسانی و به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب ماهشهر، پنج دستگاه فیلتر تحت فشار هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ مترمکعب در ساعت تهیه و وارد مدار بهره برداری آزمایشی شد که ظرفیت فیلتراسیون آب این شهر را از ۱۷ هزار مترمکعب به ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در ادامه از احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه ناحیه صنعتی ماهشهر خبر داد و افزود: احداث این تلمبه خانه که در راستای تکمیل طرح جامع آبرسانی است مراحل پایانی را می‌گذراند و به زودی نیز وارد مدار خواهد شد که با بهره برداری از آن ظرفیت پمپاژ آب ماهشهر از ۶۰ هزار به بیش از ۱۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب عنوان کرد: هر ساله به تناسب اعتباراتی که به هر شهرستان اختصاص می‌یابد بخش‌هایی از شبکه‌های آب قدیمی اصلاح می‌شود و تا کنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده ماهشهر نیز اصلاح و بازسازی شده است.

گفتنی است آب شرب ماهشهر پس از تصفیه و گندزدایی با فرایندهای متعارف تصفیه آب در دنیا همواره توسط آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست، اداره بهداشت و آبفای ماهشهر مورد پایش و کنترل قرار دارد که بررسی و نتایج آن‌ها حاکی از آن است که آب شرب ماهشهر از نظر شاخص‌های کیفی و بهداشتی (کلرسنجی و میکروبیولوژی) مطلوبیت ۹۹.۹ درصدی و از نظر شوری در محدوده استاندارد قرار دارد.