افتتاح مرکز ام.ام.تی در آبادان

خورنا: مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: مرکز ام.ام.تی برای درمان بیماران مبتلا به ایدز درآخر هفته جاری افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا پذیرش بیماران در این مرکز از مدتی قبل آغاز شده است. رئیس مرکز بهداشت آبادان افزود: یکی از اهداف این مرکز درمان بیماران به صورت رایگان یا با هزینه اندک است.
وی در ادامه تصریح کرد: کاهش آسیب و جلوگیری از رفتارهای پرخطر بیماران معتاد(عموماٌ تزریقی) در راستای سیاست‌های کلی وزرات بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.
جعفری ادامه داد: تمرکز اصلی این واحد بیشتر در جذب و پذیرش معتادان زن ومردی است که از توانایی مالی کافی برخوردار نیستند و جزو خانوارهای بی‌بضاعت و بسیار کم درآمد محسوب می‌شوند.
وی گفت: یا معتادینی که از خانواده‌های خود طرد شده‌اند و درحاشیه شهر و یا گوشه و کنار خیابان‌ها و اطراف روستاها و اماکن تفریحی وعمومی زندگی می‌کنند.
جعفری از برنامه‌ریزی برای آموزش همگانی در خصوص راه‌های انتقال ایدز و همچنین دور کردن معتادان از استفاده از سرنگ‌های آلوده خبر داد و اظهار داشت: با جایگزین کردن دارو به قصد اجتناب ودوری معتادان از رفتارهای پر خطر نظیر تزریق و آموزش برای پرهیز از رفتارهای جنسی حفاظت نشده و کاهش بزهکاری و جرم وجنایت درصدد هستیم میزان آلودگی به ایدز در سطح جامعه به حداقل ممکن برسد.
وی در خصوص مقابله با بیماری ایدز و هپاتیت در این شهرستان گفت: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری که از مدت‌ها قبل راه‌اندازی شده است با برگزاری دوره‌های مشاوره و آزمایش‌های لازم به صورت رایگان از گسترش این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
رئیس مرکز بهداشت آبادان ابرازامیدواری کرد با همکاری و تعامل هر چه بیشتر مردم زمینه به صفر رسیدن انتقال ویروس ایدز در سطح جامعه فراهم شود.