آبادانی‌ها ۵۳۰ واحد خون اهدا کردند

خورنا: سیدهادی موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تاکنون تعداد ۵۳۰ نفر از میان ۷۷۸ نفر مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون به‌ منظور اهدای خون پذیرفته شدند.
وی در ادامه به مسائل بهداشتی و انتقال بیماری از طریق اهدا کنندگان اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۵۰ نفر از میان ۷۷۸ نفر مراجعه کنندگان به این پایگاه به دلیل سابقه اعتیاد، مصرف دارو، هپاتیت، سرماخوردگی، کم خونی و سایر معذورات پزشکی از اهدای خون به صورت موقت و یا دائم معاف شدند.
موسوی در ادامه در خصوص جنسیت اهداکنندگان خون در شهرستان آبادان نیز افزود: ۵۰۸ نفر از اهدا کنندگان خون در این شهرستان دارای جنسیت مرد و ۲۰ نفر از آنها خانم بودند.
وی گفت: در این مدت ۱۴۳ نفر برای اولین بار به این پایگاه خون اهدا کردند.
رئیس پایگاه انتقال خون آبادان ادامه داد: ۴۱۶ نفر از میان ۵۳۰ نفر از اهدا کنندگان خون متاهل و مابقی مجرد بودند.
وی در خصوص میزان خونی که از افراد گرفته می‌شود نیز افزود: هر واحد خون معادل ۴۵۰ سی سی است و هر واحد را می‌توان برای سه تا چهار بیمار استفاده کرد.
موسوی تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد خون اهدایی این شهرستان به مراکز در مانی شهرهای خرمشهر و شادگان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به این که پایگاه انتقال خون آبادان، شهرستا‌ن‌های شادگان و خرمشهر را نیز پوشش می‌دهد، افزود‌: دلیل میزان مصرف کمتر خون اهدایی در این شهرستان‌ها نسبت به آبادان جمعیت کمتر و به نوبه خود تعداد کمتر بیمارستان و مراکز درمانی در آنهاست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *