امام‌جمعه بندرعباس: اینکه می گویند بی‌حجابی زن نشانه بی‌غیرتی مرد است، حرف کاملا اشتباهی است

خورنا: امام‌جمعه بندرعباس با تقدیر از خدمات دولت، اظهارکرد: یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه در بیان آمارها، تعرض به دولتهای قبل نباید وجود داشته باشد و نباید گفته شود که این دولت چنین کرده و دولت‌های قبلی چنین کاری نکرده‌اند.

به گزارش خورنا به نقل از ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بندرعباس ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه تقوا دانست و گفت: آنچه که خدا می‌گوید انجام نده را نباید انجام داد و باید حلال و حرام و انجام واجبات و مستحبات در این ماه بیش از پیش مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه تقوا نیاز به عزم راسخ دارد، افزود: راه شناخت تقوا، اسلام رساله‌ای است نه اسلام من‌ درآوردی.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در ادامه سخنانش با انتقاد از ساخت و سازها در ساحل بندرعباس اظهارکرد: تا من در سنگر نمازجمعه هستم این مطلب را همیشه می‌گویم، زیبایی بندر به دریا است و نباید اجازه داده شود دریا از چشم مردم پنهان شود.

وی افزود: همین طور سلیقه‌ای آقایی می‌آید و فکر می‌کند که می‌تواند جلوی دریا ساخت و ساز کند، البته باید بداند که مردم نمی گذارند این کار را انجام دهد، مردم حق دارند دریا را ببینند و کسی نمی‌تواند به حق مردم تجاوز کند و جلوی دید مردم را بگیرد.

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: یک زمانی به لبنان می‌گفتند عروس خاورمیانه، نباید اجازه داد که بندرعباس هم مانند لبنان شود.

آیت الله نعیم‌آبادی در خصوص خدمات دولت نهم و دهم نیز گفت: به سهم خودم از خدمات دولت تشکر می‌کنم و همان طور که رهبری فرموده‌اند،«این دولت کارهای بزرگی را انجام داده است».

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اما یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه در بیان آمارها، تعرض به دولتهای قبل نباید باشد که بگویی این دولت چنین کرده و دولت های قبلی چنین کاری نکرده‌اند.

وی اضافه کرد:«چه کار به دولتهای قبل داری، تو کار و خدمات خودت را بگو»، خدمات زیادی در دولتهای قبلی شده که نباید نادیده گرفته شوند.

نعیم آبادی با اظهار اینکه دولتهای قبلی جنگ داشتند و بشکه نفت را هشت دلار و ۹دلار می‌فروختند نه با قیمت بالای ۱۰۰دلار، بیان کرد: درآمد دولت را هم بگویید و بگویید درآمد دولتهای قبلی چقدر بوده است.

امام‌جمعه بندرعباس با تاکید براینکه آمارها باید به گونه‌ای اعلام شود که خدمات سایر دولتهای گذشته زیر سوال نرود، افزود: نقد دولتهای گذشته توسط دولت کار درستی نیست و اگر دولت بعدی همین پول را داشته باشد، باید بهتر از این عمل کند.

وی خطاب به دولت با بیان اینکه «بگویید چقدر پول نفت گرفتید و این اندازه کار کردید»، اظهار کرد: ما می‌دانیم دولت کار کرده و هرکس خلاف آن را بگوید بی‌انصافی است و همچنین اگر بگوییم دولتهای قبلی درآمد داشته ولی کار نکرده‌اند، این کار هم بی‌انصافی است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم آمارها را بگویید اما اگر به دیگران تعرض شود قطعا رهبری از بی‌انصافی‌ها ناراحت می‌شوند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به روز ۲۱تیرماه، روز عفاف و حجاب، بیان کرد: این دو مسئله پشت سرهم آمده‌اند تا یک مفهوم را برسانند و هر دو مورد آن از اهمیت خاصی برخورد هستند.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه عفت به کنترل غریضه جنسی محدود نمی‌شود و یک بحث کلی است، تصریح کرد: عفت در اقتصاد، اخلاق و غیره مورد تاکید اسلام است و باید مدنظرمان باشد.

وی با اظهار اینکه کم‌ خوری از عفت و پرخوری از اصراف است، ادامه داد: کل فضایل اخلاقی شکل نمی‌گیرد مگر با ایثار و عفت.

نعیم آبادی با تاکید براینکه «تذکر ندادن مردم به زنی که حجاب را رعایت نمی‌کند نشانه رضایت آنها از این رفتار نیست»، اضافه کرد: با بداخلاقی و بدزبانی نمی‌توان مردم را به حجاب دعوت کرد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: روی برخی دیوار‌ها نوشته شده که «بی‌حجابی زن نشانه بی‌غیرتی مرد است» که این حرف کاملا اشتباهی است و باید مردم را راهنمایی و توصیه کنیم و با اخلاق نیکو افراد مختلف را به حجاب اسلامی دعوت کنیم.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه سخنانش نیز اظهار کرد: از خواهران یک تقاضا دارم تا کتابهایی که در مورد روانشانسی زن و رازهایی درباره زنان است را مطالعه کنند، این کتاب نوشته ما آخوندها هم نیست و روانشانسان نوشته‌اند و با خواندن این کتاب ببینید که آیا از نظر تمایلات، زن و مردم یکی هستند؟

نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان افزود: زن و مردم با هم فرق دارند و به همین دلیل است که اسلام حجاب را واجب کرده و این موضوع به مصلحت زن است.

وی در انتها نیز با اشاره به روز بهزیستی و تامین‌ اجتماعی این روز را به همه مسئولان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.