آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دزفول عمدی است

خورنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول گفت: در بعضی از نقاط، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به نظر عمدی‌ است که باید به طور قاطع با عوامل وقوع این حوادث برخورد شود.

مرتضی همایون‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: در محدوده کاری آتش‌نشان‌ها سه مورد آتش‌سوزی پنل‌های کولرهای دوتیکه، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و آتش‌سوزی کنتورهای برق دیجیتال حادثه آفرید که ماموران این سازمان در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

وی افزود: در تابستان امسال و تا این تاریخ برای آتش‌سوزی بر اثر اتصالی پنل‌های کولرهای دوتیکه یک حادثه گزارش شده است که می‌توان به حادثه محل صندوق حمایت از ورزشکاران جنوب شعبه کوی آیت الله مدرس اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل وجود فروشگاه لوازم خانگی در کنار این صندوق خسارت مالی بسیار زیادی در اثر این حادثه بر جای مانده است.

همایون نسب افزود: حدود ۵۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها در فصل تابستان مربوط به اتصالی پنل‌های کولر دو تیکه و کولرهای گازی بوده که در اثر ترک خانه و محل کار و روشن ماندن کولرها به وقوع می‌پیوندد و به همه مردم هشدار داده که در صورت ترک منزل و یا محل کار کولرها را خاموش کرده تا بر اثر اتصالی سیم‌های برق اینچنین حوادثی رخ ندهد.

رئیس اداره آتش نشانی دزفول در ادامه اعلام داشت: همچنین برای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع هفته گذشته در منطقه سوم شعبان یک حادثه آتش‌سوزی بیشه و مراتع را داشته که بیشتر عمدی به نظر می‌آمد تا به این ترتیب و با ایجاد آتش، بیشه را از بین ببرند که ماموران آتش‌نشانی پس از اطلاع یافتن با سرعت هرچه تمام‌تر به منطقه اعزام شدند و از ساعت هشت صبح روز حادثه تا هفت عصر به اطفای حریق مشغول بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول عنوان کرد: عامل سوم آتش‌سوزی، انفجار کنتورهای برق دیجیتال است که تا به امروز گزارشی در این خصوص نداشتیم در صورتی که در سال‌های گذشته از این مورد چند حادثه گزارش شده بود.

وی افزود: حادثه سقوط مرد ۴۵ ساله از روی پل جدید(پل دوم دزفول) تا به اینجا ظاهرا خودکشی بوده و اکنون این فرد حادثه دیده زنده است و در بیمارستان گنجویان دزفول بستری است و حال عمومی‌اش مناسب گزارش شده و به جز چند شکستگی در ناحیه فک، کتف و دست‌ها مشکل خاص دیگری نداشته و تحت درمان است.