نماینده بهبهان: رییس‌جمهور منتخب از ظرفیت وزرای دولت‌های گذشته استفاده کند

خورنا: نماینده بهبهان در مجلس معتقد است: کابینه دولت آقای روحانی باید جدید باشد و رییس‌جمهور منتخب برای کسب اقتدار بیشتر می‌تواند از ظرفیت وزرا و دولتمردان دولت‌های گذشته به عنوان یک اتاق فکر بی‌نظیر، با تجربه و متخصص برای پیش‌برد اقدامات دولت خود استفاده کند.

محمدباقر شریعتی اظهار کرد: ملت ایران در انتخابات به وظیفه خود در قبال نظام عمل و مردم شخصیتی را از جامعه روحانیت کشور انتخاب کردند که این نشان می‌دهد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی رأی داده‌اند و این مصداقی از بی‌نظیر بودن این مشارکت به شمار می‌رود.

شریعتی افزود: آقای روحانی که دارای شخصیتی روحانی و سیاسی است و سوابق بسیار درخشان و معتدلی دارد، اکنون منتخب مردم ایران است و پس از تنفید حکم ریاست جمهوری نیز باید در چارچوب مسایل و مشکلات داخلی و خارجی، دولتی را انتخاب کند که بتواند پاسخ‌گوی عظمت و شکوه این انتخابات باشد.

وی تصریح کرد: رییس‌جمهور منتخب با معرفی وزرای جدید به مجلس و استفاده از پیشکسوتان و وزرای دولت‌های قبل به عنوان یک ظرفیت مقتدر و برنامه‌ریز، می‌تواند دولتی را تشکیل دهد که با پشتوانه‌ای مهم و همراه با تخصص و عالم به علم سیاست، به تلاش در جهت حل مشکلات مردم کشور و سربلندی ایران اسلامی بپردازد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه‌ای با اعضای جدید طبیعتاً با تفکر و انرژی جدیدی وارد کار می‌شود که با استفاده از تجربیات گذشته و برنامه‌های جدید خود باید دو چندان برای این ملت کار کند تا مدیریت و عملکرد خوب خود را در بهتر شدن اوضاع مردم به اثبات برساند. اعضای جدید کابینه با داشتن خصوصیاتی چون شجاعت، عالم و با تقوا بودن و همچنین استفاده از ظرفیت اتاق فکری که ذکر شد، می‌تواند بیش از دولت‌های گذشته خدمت‌گزار این ملت باشد.

شریعتی درباره گمانه زنی‌هایی که درباره وزرای دولت یازدهم می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما تا به امروز نتوانستیم بحث احزاب را نهادینه کنیم گروه‌های سیاسی مختلفی لیست‌هایی را از اعضای کابینه ارایه می‌دهند و گمانه زنی‌هایی می‌کنند و در واقع به فراخور میزان توقعی که از دولت آینده دارند، تلاش می‌کنند نیروهایی را به عنوان اعضای کابینه دولت رییس‌جمهور منتخب معرفی کنند.

وی افزود: ولی اگر احزاب نهادینه شده خوبی داشتیم که می‌توانستند در صحنه سیاسی به خوبی وارد شوند، شاهد این بودیم که حزب و برنامه‌های حزب، تعیین‌کننده دولت و برنامه‌های آتی دولت منتخب بود.

وی ادامه‌ داد: معتقدم همان اتاق فکری که متشکل از وزراء و دولت‌مردان دولت‌های قبل است، می‌تواند در این موقعیت راهنمای خوبی برای رییس جمهور منتخب در این زمینه باشد. در صورتی که این اعضای معرفی شده به مجلس رأی اعتماد بگیرند، شاهد تشکیل دولتی با برنامه‌ریزی بهتر و همفکری بیشتر خواهیم بود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه این اتاق فکر گسترده باشد، اتحاد و همدلی بیشتری در دولت شاهد خواهیم بود و اعتدال که گفتمان رییس‌جمهور منتخب است، از این اتاق فکر خارج می‌شود. همچنین افرادی که در این مجموعه هستند، احتمال اشتباهشان در انتخاب اعضای کابینه کم‌تر است ولی اکنون با دادن لیست‌های متعدد، ناهماهنگی‌هایی ایجاد و فشارهای زیادی به رییس‌جمهور منتخب وارد می‌شود که خوب نیست.