امام جمعه آبادان: خانه و مدرسه دو نهاد اصلی تعلیم وتربیت هر جامعه می باشند

خورنا: آیت الله ‘عبدالله محمدی اصفهانی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: نسل جوان سرمایه اصلی کشور هستند که می بایست خانواده ها، معلمان و دبیران و همه دستگاه های اجرایی در جهت شکفتن و بالندگی آنها تعامل و هم پوشی داشته باشند.
خطیب جمعه آبادان ادامه داد: وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام می گیرد.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت انجام دهند.
وی اظهار داشت: والدین بایستی تا حد الامکان محیط منزل را از همه لحاظ برای فرزندان خود فراهم نمایند تا با روحیه ای بشاش و آرامش کافی در محیط درس و مدرسه به تحصیل و کسب علم بپردازند.
آیت الله محمدی اصفهانی در ادامه افزود: فرزندان طلاقی که در جامعه دیده می شوند قربانیان مواد شیمیایی جدید و افیون ها هستند و عقب افتادگی تربیتی و اخلاقی آنها ناشی از گسست خانوادگی آنها می باشد.
وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت روزافزون و موفقیت جوانان کشور اسلامی ایران در عرصه های مختلف فرهنگی و علمی و آمزشی باشیم