امام جمعه آبادان: تفکرات غربی کمندی بر پای زنان است

خورنا: آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص حضور زن در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی اظهار داشت: زنان همانند مردان دارای حضوری فاخر در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی هستند چنانچه تاریخ ادیان نشان می‌دهد زنان درمیان آن دسته اقوامی که حضورشان را در فعالیت‌های اجتماعی ـ اقتصادی مجاز می‌دانستند، فعالیت و مشارکت فعال داشته‌اند‌.
امام جمعه آبادان در خصوص نقش و حضور زنان در اسلام و انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگاه قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) که شامل آموزه‌های جامع اسلامی و در بر گیرنده نگاهی اصولی به فطرت انسان است نشان می‌دهد اسلام بر تفاوت میان زن و مرد تاکید دارد اما تبعیض میان آنها را نپذیرفته است.
وی گفت: در سجده ملائک بر انسان شأن انسان مورد برتری قرار گرفت نه تفاوت در جنسیت آن.
وی در ادامه افزود: اسلام کوشیده است که زن‌ها به حضور در فعالیت‌های اجتماعی و اخلاقی و حتی نظامی دست پیدا کنند و این حضور در صورتی که با حفظ شأن زن باشد مشکلی ندارد.
امام جمعه آبادان با اشاره نظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در این خصوص تصریح کرد: امام خمینی (ره) از تحجر‌گرایی‌ها وحشت نکردند و حتی در مقابل اشخاص متحجری که برای زنان نسخه‌های سنگین می‌پیچیدند و آن را به اسلام ربط می‌دادند ایستادند و سبب شدند زنان از انزوای اجتماعی و حتی گاهی بی‌ارزش بودن خارج شوند که پیامد آن فراهم آمدن محیط عمل و رسیدن به ارزش‌های والا بود.
آیت‌الله محمدی اصفهانی با اشاره به مسیری که انقلاب اسلامی ایران به منظور پیشرفت زنان ایجاد کرد افزود: انقلاب اسلامی سبب شد زنان حضور چشمگیرتری در عرصه‌های اجتماعی داشته، همان طوری که امروزه شاهد هستیم زنان با حفظ شئونات توانسته‌اند به کرسی‌های وزارت، وکالت و امور قضایی و اجرایی دست یابند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در عرصه‌هایی که بیشتر با شأن زنان هماهنگ است مانند تعلیم و تربیت حضور بیشتر و نتیجه‌های درخشان‌تری را مشاهده می‌کنیم که این عوامل سبب شده است بانوان ازسیطره تفکرغرب که کمندی محکم بر پای زنان است درآیند و جایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند.
امام جمعه آبادان اضافه کرد: افزون بر این انقلاب اسلامی سبب شد زن‌ها پای به عرصه رأی و تاثیرگزاری بگذارند .
وی افزود: در حمله رژیم بعثی عراق به مرزهای ایران اسلامی زنان به دفاع از مرزها نیز پرداختند و حتی در مواردی نیز توانستند سربازان عراقی را به اسارت بگیرند.
امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد : با وجود این فعالیت زنان در جامعه نباید در وظیفه خطیر مادری و همسرداری نقش کمرنگ‌تری داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *