خاطرۀ آیت الله وحید خراسانی از “شیخ اکبر”

خورنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به مشهد مقدس با حضور در بیت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز جمعه ۱۴ تیرماه با حضور در بیت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در مشهد مقدس با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از ایشان به بیان مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام پرداخت و گفت: در انتخابات اخیر آگاهی مردم کارساز شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به حضور و شرکت در جلسات وی در سال‌های قبل از انقلاب گفت: گرمای حوزه وابسته به بزرگانی همچون حضرتعالی است که طلبه‌ها را شیفته درس و مباحث شما نموده است.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار با بیان مباحثی از نهج‌البلاغه و زندگی حضرت رسول (ص) و امیر المومنین (ع) اظهار داشتند: خداوند به اشخاص آبرویی می‌دهد و هر چه هست از اوست، لذا این وجهه برای شما وجود داشت و اکنون نیز تقویت شده است.

وی با اشاره به نخستین آشنایی خود با هاشمی رفسنجانی افزودند: نخستین بار شما را در کنار حضرت امام خمینی (ره) دیدم که آقای اشراقی هم نشسته بود. شما وارد شدید و آقای امامی کاشانی را آوردید و گفتید تولیت مدرسه سپهسالار باشد و امام خمینی (ره) فرمودند باشد، فردی را استاندار اصفهان معرفی کردید ایشان قبول کردند و همین طور چند نفر دیگر، بعد که رفتید از اشراقی پرسیدم این آقا چه کسی است که هر چه می‌گوید امام می‌گوید باشد گفت: شیخ اکبر است.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در ادامه افزود: به امید خدا با این پیش آمد مردمی که روی داد، با همت شما که هم درد و هم درک را دارید چرا که برخی‌ها تنها درد یا درک را دارند اما این خصوصیت در شما جمع است و این موهبت فتح بابی است تا انشاالله مشکلات حل شود.

در پایان این ملاقات یک ساعته، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از حسن ظن وی، مذاکرات انجام شده را بسیار مفید و سازنده خواند و سلامتی، سعادت و تندرستی، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.