توزیع برنج یارانه‌ای در نمایشگاه‌های طرح ضیافت خوزستان

خورنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برنج یارانه‌ای با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های طرح ضیافت سراسر استان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیرحسین نظری در جلسه تنظیم بازار که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: خوزستان تنها استانی بود که در ماه رجب فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا را دایر کرد و با استقبال بسیار خوب مردم نیز مواجه شدیم.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان با توجه به تجاربی که در سال‌های گذشته داشتیم نمایشگاه طرح ضیافت را تدارک دیدیم و دیروز رسماً این نمایشگاه افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه واحدهای پخش هستند افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد سود عرضه مواد غذایی در این نمایشگاه به جیب مردم می‌رود.

وی به عرضه برنج یارانه‌ای در نمایشگاه طرح ضیافت اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه برنج آرژانتینی با قیمت دو هزار و ۲۵۰ تومان، برنج تایلندی با قیمت یک هزار و ۹۰۰ تومان و برنج هندی نیز با قیمت یک هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

نظری با بیان اینکه قیمت مرغ در چند روز گذشته افزایش داشته است عنوان کرد: به اندازه کافی مرغ منجمد ذخیره شده است و در نمایشگاه با قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به چند روز گذشته ۲۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

وی در زمینه تفاوت قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بیان کرد: به دلیل اینکه ما بیشتر مرغ خود را از خارج از استان تهیه می‌کنیم و به دلیل بدی آب و هوا تلفات نیز زیاد است بنابراین تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان با استان‌های دیگر طبیعی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطر نشان کرد: ذخیره کافی از گوشت منجمد وجود دارد و با قیمت ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی از استقرار کانکس‌های عرضه مواد غذایی در نقاط محروم اطراف اهواز خبر داد و ادامه داد: مردم این مناطق می‌توانند گوشت و مرغ مورد نیاز خود را با قیمت‌های مصوب از این مکان‌ها خریداری کنند و در چند روز آینده برنج نیز در این مکان‌ها توزیع می‌شود.

نظری در پایان عنوان کرد: از نظر فراوانی لبنیات مشکلی در سطح استان وجود ندارد و قیمت آن نیز نسبت به چند روز گذشته تغییری نداشته و تثبیت شده است.