رئیس شورای شهر شوشتر: بازاریان برای ساماندهی بازار به قانون واقف باشند

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: بازاریان باید برای ساماندهی بازار به قانون موجود در این زمینه واقف باشند و بکوشیم تنش در این زمینه کاهش یابد.

به گزارش خورنا به نقل از فارس، حمید سالم‌پور ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر و اتحادیه امور صنفی برای سامان‌دهی به وضعیت بازار مرکزی شوشتر اظهار کرد: برای سامان‌دهی بازار باید بر اساس قانون اقدام کرد که در این زمینه نیاز است بازاریان نیز از این قانون با خبر باشند.

وی تاکید کرد: هر کسبه بازار باید بر اساس قانون تا حد تملک مغازه خود اقدام به خرید و فروش اجناس کند و تصرف خیابان بر اساس قانون سد معبر محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه قانون وجود دارد، گفت: اجرای قانون باید بر اساس تکریم مردم و بازاریان انجام شود و هرگونه توهین به مردم و بازاریان در راستای اعمال قانون از سوی اجرائیات شهرداری محکوم است.

*تلاش زیادی برای فرهنگ‌سازی در شهرداری انجام شده است

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: در شهرداری شوشتر کلاس‌های متعدد اخلاق برگزار شده است و در این زمینه تلاش شد تا اخلاق برخی کارکنان و کارمندان در شهرداری اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: دستفروشی در شرایط کنونی در سراسر جهان مرسوم شده است و حتی در کشوری مانند عربستان که از نظر نظم شهری مثال‌زدنی است تا نزدیکی حرم پیامبر اکرم(ص) دستفروش وجود دارد ولی باید برای سامان‌دهی به این دستفروشان اقدامی قانونی و همراه با اخلاقیات را در دستور کار قرار داد.

سالم‌پور تاکید کرد: سامان‌دهی بازار باید همیشگی باشد و اجرای طرح‌هایی به صورت مقطعی و زودگذر شرایط را در بازار مرکزی شوشتر متحول نمی‌کند.