معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید پتروشیمی منطقه ویژه ماهشهر ۴.۴ میلیون تن افزایش می‌یابد

خورنا: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه ۱۳ پروژه پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر در مراحل مختلف اجرا قرار دارند، گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۴.۴ میلیون تن به ظرفیت نصب شده تولید پتروشیمی این منطقه افزوده خواهد شد.

عبدالحسین بیات اظهار داشت: هم اکنون در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ظرفیت نصب شده تولید محصولات پتروشیمی به ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸ مجتمع پتروشیمی در سراسر کشور در مدار تولید قرار دارند که از این تعداد ۱۹ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر واقع شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی منطقه ویژه ماهشهر اذعان داشت: برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه از یک سو و دسترسی مناسب به بازارهای مصرف با استفاده از حمل و نقل دریایی از طریق آبهای آزاد و امکان دسترسی به حمل و نقل ریلی با استفاده از راه آهن سراسری از مزایای این منطقه در توسعه صنعت پتروشیمی است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ پروژه پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر در مراحل مختلف اجرا قرار دارند که با بهره برداری از این طرح ها ۴.۴ میلیون تن به ظرفیت نصب شده تولید پتروشیمی این منطقه افزوده خواهد شد.

بیات توسعه صنایع تکمیلی در منطقه ویژه ماهشهر را از دیگر برنامه های توسعه ای صنعت پتروشیمی در این منطقه عنوان کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر با جذب سرمایه گذاری در جهت توسعه صنایع تکمیلی از برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.