بهره برداری از سد تنظیمی خور ماهشهر توسط معاون اول رئیس جمهور

خورنا: نعمت الله قنواتی گفت: سد تنظیمی خور ماهشهر روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح میشود.

عضو شورای شهر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: سد تنظیمی خور ماهشهر که یکی از خدمات ماندگار شهرداری و شورای شهر ماهشهر میباشد، روز سه شنبه ساعت ۹ صبح توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری میرسد.

وی در خصوص عملیاتی که تا کنون بر روی پروژه تفریحی گردشگری خور ماهشهر انجام شده است، اظهار کرد: پیش آغاز هرگونه عملیاتی به صورت جامع بر روی خور مطالعات انجام و پس از آن فاضلاب شهری از کانال خور ماهشهر جداسازی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ماهشهر اظهار داشت: از مهمترین عملیاتی که روی خور انجام شد، لایروبی و حفاظت ساحل به روش استفاده از لحاف بتنی در کف و دیواره ها در بخش های درون شهری و استفاده از لایتنینگ بتنی در کف و قلوه بتن در دیواره ها در بخش های خارج شهری بود.

قنواتی ادامه داد: احداث دریاچه تفریحی، احداث سد تنظیمی بتنی بتنی با دریچه های استیل در دهانه خور و نیز احداث فضای سبز و کفپوش گذاری در حاشیه های خور از دیگر عملیاتی بود که تا کنون روی خور ماهشهر انجام شده است.

وی در خصوص مختصات فنی پروژه تفریحی گردشگری خور ماهشهر، اذعان داشت: طول خور در قسمت های ساماندهی شده ۵ کیلومتر و عرض آن بین ۳ تا ۵۰ متر میباشد.

قنواتی افزود:  تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در پروژه بازسازی خور ماهشهر هزینه شده است.

منتخب مردم بندرماهشهر در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر، در خصوص اهداف بازسازی خور ماهشهر، بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه ایجاد فضای مفرح، تفریحی و گردشگری و بازگرداندن آب دریا به درون شهر میباشد.

قنواتی در خصوص سفر معاون اول رئیس جمهور به ماهشهر بیان داشت: وی پس از افتتاح سد تنظیمی، پل ولایت ماهشهر را که مدتی است به زیر بار ترافیک رفته، به صورت نمادین افتتاح میکند.

عضو شورای شهر ماهشهر افزود: تقاطع غیر همسطح ولایت به طول ۴۰۰ متر و عرض ۹ متر، شامل ۲۲۰ متر پل با سازه بتنی و سیستم کابلی پس کشیده و ۱۸۰ متر دیواره بتنی در طرفین پل و اجرای گارد فلزی و سیستم روشنایی و نورپردازی میباشد.

قنواتی خاطر نشان کرد: مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه ۱۸ ماه بود که با تلاش و همت این پروژه ۱۵ ماهه به پایان رسید.

وی هدف از انجام این پروژه را ایمن سازی ترافیک عبوری در تقاطع پر سرعت خروجی شهر به طرف بندر امام خمینی بیان کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • esmaeil با تشکر فراوان جهت خبر رسانی‏ و همچنین قدردانی از شورای شهر بندر ماهشهر و شهردار محترم بابت پروژه های انجام شده و در دست اجرا چون مجتمع تفریحی/هتل شهید احمد پور/پل بصیرت و کف پوش و پیاده رو سازی و پروژه های چون پل عابر پیاده روبروی مرکز فنی حرفه ای که در آینده قراره انجام بشه‏!‏ شاید مردم بندر ماهشه دغدغه های دیگری چون شوری آب و گرد و غبار که شاید با داشتن یک کمربند سبز اطراف شهر از میزانش کاسته شه و حتی مکانی تفریحی هم باشه، وجود پارک مرکزی ماهشهر که شاید همان زمین چمن ناحیه صنعتی بهترین مکان باشه که شایدجز وعده های باشه که پیگیری نشه‏!‏ با تشکر از اعضای شورای شهر و با آرزوی سربلندی برای آنان همه همشهریانمان؛‏(‏ در پایان لطفأ این پل ولایت رو اینقد افتتاح نکنید؛‏)‏
    • شمس جناب اسمائيل براي افتتاح پل ولايت چندين بار از مسئولين استاني و كشوري دعوت شد كه كه بي مهري كردن و نيومدن ِ درسته كه مورد استفاده قرار گرفت اما تا حالا افتتاح نشده بود .