نماینده آبادان: مسئولان ۳ وزارتخانه را به مجلس می‌کشم

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم توجه وزارت نیرو، کشاورزی و وزارت کشور به کمبود و شوری آب آبادان، مسئولان سه وزارتخانه را به مجلس خواهم کشید.

محمد سعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: چند ماهی است که شهر اروندکنار با مشکل کم آبی و یا قطعی آب مواجه شده است.

وی افزود: متاسفانه با بی‌لطفی‌ و بی‌مهری‌های مسئولان این مشکل بر قوت خود پابرجاست و در راستای رفع آن اقدامی موثر و جدی صورت نگرفته است.

*بی‌آبی و یا قطعی آب در اروندکنار

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی‌ است که چهار سوی شهر و روستاهای اطراف اروندکنار آب است و جای تاثر دارد که این منطقه با این وضعیت جغرافیایی در بی‌آبی به سر می‌برد.

وی ادامه داد: مسئولان فراموش نکنند که مردمان دلیر این خطه، مردان و زنان شجاعی بودند که مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند و از تمامیت ارضی کشور صیانت کردند.

انصاری با بیان اینکه مردم اروندکنار و روستاهای اطراف نزدیک یک سال است که با مشکل بی‌آبی و همچنین محرومیت مواجه هستند، تصریح کرد: نخل‌های این خطه نیز به دلیل بالا رفتن شوری بی‌سابقه آب تشنه هستند و اراضی کشاورزی این منطقه در آستانه نابودی قرار دارند.

وی بیان کرد: شوری آب در سطح جزیره آبادان یعنی آبادان، اروند کنار، چوئبده و روستاهای تابع آن دچار شوری بیش از حد در چند سال اخیر باعث فرار مردم از این شهر و نابودی بخش کشاورزی شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت عدم توجه مسئولان وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و وزارت کشور، مسئولان سه وزارتخانه را به مجلس خواهم کشید.

*اگر حرفی بزنیم با دید سیاسی به آن می‌نگرند

وی گفت: متاسفانه اگر حرفی بزنیم و فریاد بکشیم آن را سیاسی می‌پندارند و با دید سیاسی با آن برخورد می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان سازمان آبفای استان خوزستان به این منطقه بیایند و دردهای مردم اروندکنار را از نزدیک لمس کنند زیرا مردم این خطه به دلیل پاسکاری مسئولان شرکت آبفار و آبفا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی افزود: من روستایی و زاده همین منطقه هستم، با همین مردم بزرگ شده‌ام و نمی‌توانم درد و رنج مردم اروندکنار را از نزدیک شاهد باشم و ساکت بنشینم.

*۱۰ ماه پیش لوله انتقال آب شکسته و هنوز تعمیر نشده است

انصاری با بیان اینکه حدود ۱۰ ماه است لوله انتقال آب اروندکنار شکسته است اما شرکت آبفار و آبفا همچنان رفع مشکل را پاسکاری می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل ناهماهنگی و عدم انجام صحیح مسئولیت‌ها، مردم اروندکنار در مضیقه‌اند و به سختی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد وارد شرکت آبفای استان شده‌اند و مسئولیت‌هایی بر عهده دارند که در حد پست و مقامشان نیست و حتی قادر به توجیه مشکلات مردم نیستند.

*برخورد بد معاون شرکت آبفای خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این معضل طولانی در اروندکنار، خواستار رفع این معضل هستیم و این در حالی‌ست که معاون شرکت آبفای استان با لحنی بد علیه نظام و مسئولان آن موضع گرفته که این باعث اعتراض اینجانب شد.

وی بیان کرد: جای تاسف دارد که برخی افراد تندخو و عصبی در برخی پست‌های حساس گمارده شده‌اند که حتی توان و قدرت حل مشکلات مردم و برخورد با شهروندان را ندارند.

*در خوزستان ملاک قومی‌گرایی نیست

انصاری گفت: به این دسته از مسئولان اعلام می‌کنم از خدا بترسند و به حق، به دنبال رفع مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع باشند.

وی عنوان کرد: در این استان تحمل قومی‌گرایی را نداریم زیرا ملاک این نیست و همه ما مسلمان هستیم و باید با هم برادر و متحد باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: امیدوارم رئیس جمهور جدید به داد مردم برسد و به محرومیت‌های خوزستان توجهی خاص و ویژه داشته باشد.