تصویب طرح تأسیس آزمایشگاه ملی در ماهشهر

خورنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۶ از تصویب طرح تأسیس آزمایشگاه ملی در ماهشهر، در جلسه اخیر با استانداری خوزستان، با توجه به نیاز دانشگاه‌ها و صنایع استان برای انجام آزمایشات تحقیقاتی خبرداد.
به گزارش خورنا، دکتر مسعود صدری‌نسب  اظهارداشت: در حال حاضر دانشگاه‌های استان برای انجام آزمایشات تحقیقاتی خود، به صورت معدودی از آزمایشگاه‌های استان‌های دیگر و تهران استفاده می کنند اما با تأسیس این آزمایشگاه‌، دیگر با هیچ‌گونه کمبود تأسیسات و تجهیزات آزمایشگاهی در استان مواجه نخواهیم بود.
وی با اشاره به حمایت‌های استانداری از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اعتبارات احداث این آزمایشگاه‌ از سوی دانشگاه آزاد اسلامی  و صنایع تأمین می‌شود و در حال حاضر زمینی به‌ این منظور از سوی دانشگاه اختصاص یافته‌است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۶ یادآور شد: طرح احداث این آزمایشگاه‌ طی جلساتی با حضور واحدها و مراکز دانشگاه آزاد منطقه ۶ مطرح و در نهایت  در جلسه هفته گذشته با استاندار، احداث این پروژه با مساحت ۲۰ هکتار تصویب شد.
صدری‌نسب همچنین با اشاره به ضرورت تأسیس و اهداف راه‌اندازی آزمایشگاه ملی گفت: این آزمایشگاه‌ با هدف افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌های آزمایشات علمی و تحقیقاتی پژوهشگران و دانشجویان استان راه‌اندازی می‌شود و درصدد هستیم گستره خدمات این آزمایشگاه‌، نیاز پژوهشگران نیمه جنوب‌غربی کشور را به‌طور فعال پوشش دهد.
وی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان احداث می‌شود و چشم‌انداز آن به‌عنوان یک آزمایشگاه ملی این است که بتوانیم در استان خودکفا باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • esmaeil torfi به امید محقق شدن اینگونه طرح ها و پروژه ها، در بندر ماهشهر ،پروژه هایی چون فرهنگسرا (واقع در فاز5) و در همان نزدیکی ایستگاه راه آهن بندر ماهشهر است که نیمه تمام رها شده اند. بد نیست اشاره ای به پارک 68 هکتاری که از زمان تصویب آن در هیئت دولت در سفر به بندر ماهشهر سالها میگذرد اما خوشبینانه 70 درصد پروژه انجام شد و رها گردید . بیمارستانی که پس از سالها راه اندازی شد شاید بیش از یک درمانگاه کارایی نداشته باشه. به امید روزی که اینگونه قلبمان به درد نیاد با دیدن اینگونه صحنه ها و پروژه های نیمه تمام در شهر
  • esmaeil torfi حاج حبیب آغاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی خبر از تصویب دانشکده پیرا پزشکی ماهشهر و ساخت مراکز تفریحی آبی و یک بندر تجاری در بندر ماهشهر داده بود... ماه هاست که انتظار میکشم که بخش های تکمیلی این خبر در پایگاه اطلاع رسانی این نماینده عزیز به آدرس http://www.hajhabib.ir قرار گیرد ، اما متاسفانه هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته .
  • esmaeil torfi جا دارد تشکر ویژ ای از خبرگزاری خورنا کرد که واقعآ یکی از بهترین، جامع ترین و بی طرف ترین پایگاه های اطلاع رسانی در خوزستان می باشد و لایق قدردانی از زحماتی هستند که در بخش اطلاع رسانی و پیشرفت در بندر ماهشهر و استان خوزستان داشته اند.