چرا در گردشگری ساحلی خوزستان سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟

خورنا: یک راهنمای گردشگری گفت: اگر به صورت سازمان‌یافته از آب‌های استان خوزستان استفاده شود گردشگران زیادی به این سمت می‌آیند.

اشکان نظام‌پور  اظهار کرد: با توجه به این که استان خوزستان هم به دریا راه دارد و هم اکثر آب‌های جاری و دایمی به خوزستان ختم می‌شوند می‌تواند قابلیت جذب گردشگر را داشته باشد.

وی گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری که در استان خوزستان وجود دارد و همه مسافرانی که به این استان می‌آیند از آن تعریف می‌کنند مسأله آب‌های جاری در این استان است. ما باید از نعمت آب‌های جاری و دایمی حداکثر استفاده‌ها را داشته باشیم و مسافران مختلفی را به این سمت بکشانیم.
او توضیح داد: رودخانه کارون از ابتدا که در مسیر کوه‌های زاگرس است ظرفیت زیادی دارد و الان هم فعالیت رفتنیگ (قایقرانی در آب‌های خروشان) در آن جا انجام می‌شود. همچنین دریاچه‌های پشت سدها برای ماهیگری مناسب است که خوشبختانه گروه‌های ماهیگیری نیز در اهواز برقرار شده است.
نظام‌پور بیان کرد: علاوه بر پتانسیل آبی ساحل در کنار رودخانه کارون این منطقه پتانسیل داشتن یک پارک آبی ساحلی و ایجاد فضاهایی برای استفاده از چشم‌انداز را دارد. پیش از این نیز یک سرمایه‌گذار قصد داشت یک مجمتع توریستی را در آن راه‌اندازی کند و سرمایه خارجی را وارد کشور کند که متأسفانه نشد.
او توضیح داد: در فصول خوب می‌شود از کشتی‌های تفریحی استفاده کرد. ما چند سال پیش این تجربه را در خرمشهر داشتیم. یک کشتی تفریحی برای حدوداً چهار ساعت بین آبادان و خرمشهر مسافران را روی آب می‌برد و در آن جا مسافران با موسیقی استان خوزستان، غذاهای محلی و طبیعت اروندرود آشنا می‌شدند.
این راهنمای گردشگری بیان کرد: در ماهشهر ساحل مجیدیه را داریم که ساحلی منحصر بفرد است و پایین‌تر از آن در منطقه سربندر جزیره قبر ناخدا قرار دارد که خیلی جزیره جالبی است و حتی می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری تعریف شود.
او ادامه داد: امکاناتی که در پشت سد تنظیمی دزفول (علی‌کله) از طرف شهرداری ایجاد شده و جزو بهترین نمونه‌هایی است که تا به حال اجرا شده است آقایان و خانم‌ها می‌توانند از امکانات تفریحی همچون جت اسکی و قایق‌رانی و غیره استفاده کنند.
وی یادآوری کرد: هر ساله تعداد افراد زیادی جان خود را در آب‌های خوزستان از دست می‌دهند که می‌توان گفت بخشی از آن به خاطر نبود امکانات فرهنگی و تفریحی است که بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانستند ایجاد کنند.
این راهنمای گردشگری گفت: همیشه در کنار ساحل کارون، مارون، دز و سایر آب‌ها جوانان به آب می‌روند. پس چه بهتر که بتوانیم مجتمع‌هایی فرهنگی با کنترل هلال ‌احمر و تربیت‌ بدنی ایجاد کنیم.
نظام‌پور تاکید کرد: پتانسیل ساحل‌های خوزستان توسط ارگان‌هایی مثل میراث فرهنگی و شهرداری شناسایی و تبدیل به طرح‌های سرمایه‌گذاری شده‌ و از لحاظ معرفی تا حدودی معرفی شده‌اند اما مشکل اصلی ما سرمایه است. در واقع کسی وارد این قضیه نمی‌شود و دلیل‌اش به ارگان‌هایی مثل شهرداری برمی‌گردد چراکه ارگان‌هایی که مجوزهای لازم را برای تأسیس این گونه اماکن می‌دهند باید کارها را برای سرمایه‌گذار تسهیل کنند تا سرمایه‌گذار بتواند راحت بیاید و مجتمع‌هایی تفریحی ـ آبی ایجاد کند چون این گونه سرمایه‌گذاری‌ها سود‌آوری بالایی را به همراه می‌آورند.