صدور نخستین مجوز فعالیت سینمای ۵ بعدی در دزفول

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از صدور نخستین مجوز رسمی فعالیت سینمای پنج بعدی در این شهرستان خبر داد.

غلامعلی تاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: با پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همکاری و مشارکت شهرداری و تشویق بخش خصوصی، مجوز فعالیت سینمای پنج بعدی برای نخستین بار در این شهرستان صادر شد.

وی افزود: این پروژه که از مدت‌ها قبل در حال بررسی و پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد دزفول برای بهره‌مندی قسمت شمال و جنوب این شهرستان از سینمای پنج بعدی و چهار بعدی بوده بعد از طی مراحل مختلف موفق به کسب مجوز فعالیت شد.

تاج در بیان هدف اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها علاوه بر تامین نیاز مردم دزفول استفاده از ظرفیت‌های سینمایی و مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تصریح کرد: نخستین پروژه این طرح سینمای پنج بعدی بوده که در پارک دولت و با گنجایش ۳۰ نفر در این شهرستان احداث شده و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به علاقمندان به هنر سینما است.

وی در رابطه با هزینه اجرای پروژه سینمای پنج بعدی در دزفول افزود: طبق برآورد انجام شده تاکنون هزینه اجرای این طرح مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بوده است.

تاج در ادامه تشریح کرد: سینمای پنج بعدی پارک دولت این شهرستان دارای امتیازات خاص و برجسته‌ای است که از جمله این امتیازات می‌توان به نمای صخره‌ای این سالن اشاره کرد که با وجود آب نماهایی که در اطراف آن تعبیه شده جذابیت خاصی را به فضای این سالن داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر مزایای این سینما که ارزش این مرکز هنری را افزایش می‌دهد معرفی آن به عنوان مرکز نمونه هنری است که توسط شرکت مهندسی و بازرسی نپتاسی تأیید شده است.

وی در پایان گفت: برای رفاه حال مردم هنر دوست دزفول درصدد هستیم که این طرح را در پارک بعثت این شهرستان به شکل سینمای چهاربعدی نیز اجرایی کنیم  که در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای اجرا و اخذ مجوز این طرح در حال انجام است.