گزیده خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لالی

خورنا: گزیده خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لالی به شرح ذیل میباشد:

به گزارش خورنا از لالی، نماز جمعه امروز در شهرستان لالی به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی گرمسیری و پس از بررسی مهمترین مسائل روز جهان در مسجد جامع شهرستان لالی اقامه شد.

امام جمعه موقت شهرستان لالی در آغاز خطبه اول ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تکمیل مباحث گذشته خود پیرامون تفسیر سوره حجرات پرداخت . وی در تفسیر آیات این سوره با اشاره به این که همه مسلمانان از نظر دینی با هم برابر و برادر هستند افزود: هیچ کس حق تمسخر و بزرگ ساختن عیوب دیگران را ندارد ؛ چرا که هر انسانی بر طبق آفرینش الهی بر صورتی آفریده شده و همه انسان ها هم مانند هم خلق نشده اند ، از این رو عیب گرفتن بر کاستی های موجود در برخی از افراد و تمسخر آفرینش الهی به دور از انسانیت و شان مسلمانی است و افرادی هم که این چنین رفتاری از آن ها بروز می کند انسان های ظاهر بین و سطحی نگر هستند .

حجت الاسلام حسینی گرمسیری در ادامه سخنان خود در خطبه دوم با تبریک هفته قوه قضائیه یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامیداشت و به برخی از مشکلات قضائی در شهرستان لالی اشاره کرد و افزود که بیشترین تعداد پرونده های موجود در دادگاه های شهرستان لالی پرونده های ملکی و بحث و جدل های این چنینی است که منشا بسیاری از این پرونده ها زیاده خواهی برخی از افرادی است که حلال و حرام خدا را زیر پا گذاشته و برای اندکی تمتع بیشتر از دنیا و ذخیر برای اولاد خود آخرت خود را تباه می کنند .

امام جمعه موقت لالی در ادامه سخنان خود به سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران اشاره و شهادت تعداد زیادی از مسافران آن هواپیما را لکه ای ننگ برای آمریکا دانست که موجب آشکار شدن چهره استکباری این کشور در دنیا شد . وی اقدامات امروز آمریکا در خاورمیانه را دنباله همان خوی استکباری آمریکا دانست که با حمایت از تروریسم موجب ناامنی در برخی از کشورهای خاورمیانه شده است .

سخنان پایانی خطیب نماز جمعه لالی به گرامیداشت روز قلم و تجلیل از فعالان این عرصه اختصاص داشت که ایشان با تقدیر از اهالی قلم اعم از نویسندگان، شعرا، خبرنگاران، اصحاب رسانه، خواستار بهبود فضای کار آنها شد تا بهتر و بیشتر از گذشته در این عرصه تلاش داشته باشند.