تعظیم ایتالیایی‌ها به والیبال ایران/ استاد از شاگرد برد!

خورنا: تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود برابر ایتالیا توانست از سد حریف قدرتمند خود عبور کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین دیدار تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا از هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در سالن مملو از تماشاگر پالاکاسا شهر مودنا برگزار شد که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای (۲۳ – ۲۵، ۲۲ – ۲۵، ۲۲ – ۲۲، ۳۲ – ۳۰) بازی را به سود خود رقم زدند و جمع امتیازهای خود در جدول رده‌بندی را به ۶ رساندند.

* گیم اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، آرمین تشکری، امیر غفور، رحمان داوودی، علیرضا مباشری و فرهاد ظریف آغاز کرد. در گیم نخست ایتالیایی‌ها اشتباهات زیادی در زدن سرویس داشتند و ۴ بار توپ را به خارج از زمین زدند. در مقابل دفاع روی توی ایران و سرویس‌ ملی‌پوشان بسیار خوب و دقیق بود.

ایرانی‌های حاضر در سالن مسابقه دست از تشویق ملی‌پوشان برنمی‌داشتند. لاجوردی‌پوشان هم در لحظات حساس توپ را به ساوانی واگذار می‌کردند و تقریباً خیالشان از امتیازگیری راحت می‌شد؛ وتوری و ساوانی از مناطق ۲ و ۴ برای ایتالیایی‌ها امتیاز کسب می‌کردند و در مقابل شاگردان براتو به راحتی در سرویس‌ها توپ را از دست می‌دادند. اشتباه در سرویس توسط داودی و سپس حمله ناقص از مباشری موجب شد تا اختلاف به یک امتیاز برسد و بازی ۱۵ بر ۱۴ به سود ایران شود.

در ادامه امتیاز ۲۲ بر ۲۰ به سود ایران موجب شد تا براتو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت کند و مانع امتیازگیری شاگردان ولاسکو شود. سرویس‌های خوب رحمان داودی که با ریسک بالا زده می‌شد کار را برای ایتالیایی‌ها سخت کرده بود تا اینکه وتوری با اسپک خود لاجوردی‌پوشان را از فشار خارج کرد. امتیاز ۲۴ بر ۲۱ به سود ایران بازهم براتو را مجبور کرد تا با درخواست وقت استراحت، وقفه‌ای در بازی ایجاد کند.

این گیم را شاگردان ولاسکو ۲۵ بر ۲۳ به سود خود رقم زدند تا پیروزی در نخستین گیم در سرزمین چکمه به نفع ایران ثبت شود.

* گیم دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

گیم دوم را ایران با ترکیب مباشری، داودی، معروف، تشکری، غفور و موسوی آغاز کرد. درخشش موسوی باز هم در گیم دوم ایران را پیش انداخت و بازی ۳ بر یک شد. امتیاز هشتم برای ایران در این گیم با سرویس بی‌نقص داودی برای ایران به ارمغان آمد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. بازی با نتیجه ۸ بر ۶ و با تشویق ایرانی‌های حاضر در سالن در جریان بود و ایتالیایی‌ها امید و انگیزه خود را از دست نداده بودند.

درخشش محمد موسوی در خط سرویس و دریافت‌های ناقص ایتالیایی‌ها موجب شد تا نتیجه بازی ۱۵ بر ۱۱ به سود شاگردان ولاسکو شود تا باز هم براتو درخواست وقت استراحت کند. چهره ولاسکو نشان دهنده رضایتش از عملکرد بازیکنان بود که تا به اینجای کار اجازه پیش افتادن را به ایتالیایی‌ها نداده بودند.

در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ لاجوردی‌پوشان برای نخستین بار از ایران پیش افتادند، اما بلافاصله داودی نتیجه را ۱۷ بر ۱۷ مساوی کرد؛ پس از آن باز هم همین بازیکن با دو سرویس خوب بازی را ۱۹ بر ۱۷ به نفع ایران کرد که خوشحالی ولاسکو را هم به همراه داشت. ۳ امتیاز اختلاف و نتیجه ۲۰ بر ۱۷ به سود ایران بازهم براتو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۲۲ بر ۱۹ ولاسکو باز هم دست به دوتعویضه‌های معروفش زد و مهدوی و محمودی را جایگزین معروف و غفور کرد.

براتو در امتیازهای پایانی مجبور شد از زایتسف، کلیدی‌ترین بازیکن ایتالیا که پیش از بازی گفته می‌شد مصدوم است، استفاده کند. این گیم هم ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان ولاسکو حداقل یک امتیاز از این مسابقه را در کیسه خود ذخیره کنند و روانه گیم سوم شوند.

تا به اینجای کار هم شاگردان ولاسکو خود را به عنوان پدیده معرفی کردند و توانستند در خاک ایتالیا یک امتیاز از این تیم بگیرند، اما این پایان کار نبود.

* گیم سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا

گیم سوم را هم ایران با ترکیب تشکری، مباشری، ظریف، معروف، غفور و موسوی آغاز کرد. در این گیم براتو دست به دامان زایتسف، ستاره خود شد تا بلکه حداقل بتواند یک امتیاز از ایران بگیرد.

در این گیم لاجوردی‌پوشان بازی را با قدرت آغاز کردند و توانستند از همان ابتدا نتیجه را ۵ بر ۳ به سود خود رقم بزنند. براتو، سرمربی ایتالیا در این گیم بسیار برافروخته بود و به هر تصمیمی از سوی داور اعتراض می‌کرد، با این حال تیمش توانست نتیجه بازی ۸ بر ۵ کند و تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول بفرستد. در این گیم بازیکنان ایران کمی متزلزل بازی کردند و حضور زایتسف از نظر روانی لاجوردی‌پوشان را در شرایط خوبی قرار داد. بازی ۱۲ بر ۶ شد و ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد. پاس‌ها تراویکا و اسپک‌های ساوانی و زایتسف کار را برای ایران سخت می‌کرد؛ ایتالیایی‌ها در این گیم دفاع‌های خیلی خوبی هم داشتند. ایتالیایی‌ها اختلاف امتیاز خود را تا امتیارهای پایانی حفظ کردند. حمایت‌ها و دفاع های انتهای زمین لاجوردی‌پوشان در این گیم بسیار خوب بود و در مقابل ظاهراً شاگردان ولاسکو کمی استرس داشتند. محمودی در این گیم حضور خوب داشت و در مقابل زایتسف بسیار بهتر از محمودی بود و همین موضوع یکی از رازهای موفقیت شاگردان براتو در این گیم بود. درگیری لفظی بین سیچلو و براتو، سرمربی و مربی تیم ایران در نوع خود عجیب بود به حدی که داور مسابقه مجبور شد موضوع را حل کند. در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ به سود ایتالیا، براتو که تحت فشار بود و از این گیم پیروزی می‌خواست درخواست وقت استراحت فنی کرد.

به هر حال این گیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود لاجورد‌ی‌پوشان خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

* گیم چهارم، ۳۲ بر ۳۰ به سود ایران

ایران با پیروزی در این گیم می‌توانست برنده بازی باشد و به همین دلیل ملی‌پوشان با انگیزه بالا و تشویق تماشاگران وارد میدان شدند. سرویس‌های خوب تشکری سرعت را ایتالیایی‌ها گرفت و نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود ایران شد.

ایتالیایی‌ها دست از تلاش برنداشتند و توانستند بازی را در امتیاز ۵ به تساوی برسانند، اما سرویس‌های خوب محمد موسوی امتیازهای ایران به ۸ رسید و لاجوردی‌پوشان در امتیاز ۵ ماندند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. درخشش زایتسف بازی را در امتیاز ۱۱ مساوی کرد. زمانی که نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۲ به سود ایتالیا شد، ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف بیشتر نشود. پاس‌های خوب معروف و حمله ملی‌پوشان ایران از مناطق مختلف موجب شد تا ایران ۱۶ بر ۱۴ از ایتالیا پیش بیفتد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. ۴ امتیازی که شاگردان براتو کسب کردند و با حساب ۱۸ بر ۱۶ از ایران پیش افتادند ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند. در ادامه بازی ۲۳ بر ۲۲ به سود ایتالیا شد و براتو وقفه‌ای در بازی ایجاد کرد تا روند امتیازگیری شاگردان ولاسکو را متوقف کند، اما این وقت استراحت فایده‌ای نداشت و شاگردان ولاسکو نتیجه را ۲۴ بر ۲۳ کردند؛ این گیم در پایان با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* استاد برد!

براتو، سرمربی ایتالیا پیش از بازی اعلام کرده بود که شاگرد ولاسکو است و سرمربی ایران استادش بوده؛ با این شرایط می‌توان گفت که جدال استاد و شاگرد به سودولاسکوی استاد رقم خورد.

تیم ایران پیش از این بازی برابر روسیه صربستان قرار گرفته بود که حاصل ۴ بازی برابر این دو تیم تنها کسب ۳ امتیاز بود؛ لاجوردی ‌پوشان ایتالیا هم پیش از برابر تیم‌های آلمان، کوبا و روسیه قرار گرفته بودند که حاصل ۶ بازی برابر این تیم‌ها کسب ۱۵ امتیاز بود. ایتالیایی‌ها با کسب ۱۵ امتیاز از بازی‌های گذشته خود صدرنشین گروه دوم مسابقات بودند؛ جایی که ایران با کسب تنها ۳ امتیاز در مکان پنجم قرار گرفته بود.

دیدار بعدی این دو تیم روز یک‌شنبه و از ساعت ۲۱:۳۰  در سالن پالاسرادیمیگنی شهر ساساری برگزار خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مانی من بازی را دیشب زنده دیدم بازی هیجان خاصی داشت چون در صورت برد ایران در حقیقت یه جورایی قهرمان اروپا می شد .. افرین به بچه های والیبالیست تیم ملی ایران .دستتان درد نکند ..گل کاشتید
  • آتیش پاره دمتون گرم بچه ها ترکندینشون لایکککککککککککککککککککک