امام جمعه موقت شوش: ایمان مردم به انقلاب رمز تداوم حماسه‌های بزرگ است

خورنا: امام جمعه موقت شوش گفت: مردم حامی این نظام و انقلاب هستند و این امر در تاریخ نمایان است که مردمان همچنان ادامه‌رو راه شهدا و امام خویش بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام محمد عفری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و در برابر تمام توطئه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: تاریخ نشان داده که هر وقت دشمنان قصد تعدی و یا تجاوز به مهین عزیزمان داشته‌اند همه مردم دست در دست گذاشته و این خدعه‌ها را خنثی کرده‌ و برنامه‌های دشمن را با شکست مواجه ساخته‌اند.

*مساجد دانشگاه‌های انسان‌ساز هستند

امام جمعه موقت شوش با اشاره به آغاز دهه غبارروبی و تکریم مساجد تصریح کرد: یکی از بهترین پایگاه‌ها و سنگرها برای تربیت افراد مساجد هستند.

عفری ادامه داد: از همان ابتدای اسلام و برپایی حکومت اسلامی توسط حضرت محمد (ص) بهترین پایگاه جذب و تربیت افراد مساجد بوده‌اند و مساجد به عنوان یک دانشگاه انسان‌ساز در تاریخ اسلام نمایان هستند.

وی گفت: در این مساجد افراد بسیار بزرگی پرورش یافتند که نه تنها به خود بلکه به تمام جامعه بشری خدمت رساندند.

*توجه ویژه به ماه مبارک رمضان

عفری توجه به مساجد را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم باید بیش از پیش توجه و تمرکز خود را بر مساجد بگذاریم و با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها متنوع بتوانیم تمام اقشار مردم را وارد این دانشگاه‌های تربیتی کنیم.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که در مساجد مشغول فعالیت هستند، باید با در نظر گرفتن افراد شرایطی را برای آن‌ها مهیا کنند تا بتوان هم بینش دینی و هم بینش اجتماعی آنها را نسب به جامعه تغییر دهد و هم از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری شود.

*شهادت نشان دهنده ایستادگی در برابر استبداد است

امام جمعه موقت شوش در فرازی دیگر از خطبه‌های این هفته با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: باید راه این شهید بزرگ انقلاب همچنان ادامه یافت و بتوانیم افرادی تربیت کنیم که دنباله‌رو راه شهیدان باشند.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ جهان متوجه می‌شویم که انقلاب‌های زیادی در طول این زمان به وقوع پیوسته است ولی انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه نشات گرفته از یک بینش دینی و اعتقادی بسیار قوی و همچنین دارای هدف مشخص و روشنی است همچنان با قدرت در حال حرکت بوده و دلیل این امر داشتن نیروهای مخلص و انقلابی که در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند.

عفری با اشاره به ترور شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی توسط دشمنان نظام عنوان کرد: اولین امام جمعه شهر شوش و همچنین اولین نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی شهید دانش که از جمله این یاران شهید آیت‌الله دکتر بهشتی است نشان می‌دهد که افراد مخلص همیشه در تاریخ نمایان و زنده خواهند بود.