شورای چهارم ایذه مانند شورای شهر سوم حقوق شهروندان را پایمال نکند+سند

خورنا: این روزها در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و  امید فراوان داریم مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی با درکی صحیح از رویدادها و اوضاع منطقه و جهان در روز رای گیری با حضوری گسترده در پای صندوق های رای دست به خلق حماسه ای بزنند تا به تعبیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب با خلق حماسه سیاسی به تحقق حماسه اقتصادی برای برون رفت مملکت از وضعیت اقتصادی کنونی کمک شود.

با توجه به اینکه سرانجام در روز بعد از رای گیری سرنوشت منتخبین این دو عرصه معلوم و معین می شود، لازم دانسته شد در این نوشتار به صورت کوتاه چند جمله ای با منتخبین شورای شهر آینده در میان گذاشته شود. از نظر نویسنده ی این نوشتار ، منتخبین باید بدانند که مردم آنها را برای مدت چهار سال جهت تصدی و تصمیم گیری در حوزه ی مدیریت شهری و شهرداری انتخاب کرده ند ، بهتر آن است که آنها با مطالعه ی عمیق در حوزه اختیارات و وظایف شورا به گونه ای اقدام نمایند تا اینکه نسبت به رعایت حقوق شهروندان در تصمیم سازی ها و مصوبات خود که جنبه قانونی خواهند یافت دقت نظر لازم را داشته باشند و به گونه ای تصمیم گیری کنند که برای رعایت حال یکی از شهروندان یا تعدادی از آنها به تضییع حقوق دیگران نپردازند.

aferidoon-ads

 نمونه ای از تصمیم گیری‌ها و مصوبات شورای سوم ایذه که متاسفانه موجب ضایع شدن حقوق تعداد زیادی از شهروندان گردید یکی از مصوبات شورای سوم شهر ایذه است که هم اکنون هم تعداد زیادی از خود نامزدهای انتخاباتی که در صحنه ی شورا حضور دارند را با نوعی مشکل مواجه کرده است.

این مصوبه سپردن و واگذاری تبلیغات شهری در اختیار یکی از شهروندان بوده است که به دلایلی چند حقوق همه ی شهروندان در هنگام واگذاری آن رعایت نشده است.

اول آنکه فردی که قرارداد با او بسته شد در هنگام عقد قرارداد شرایط لازم و از جمله مجوز کانون تبلیغاتی اش صادر نشده بود. دوم آنکه شورا با ایشان قراردادی ۱۵ ساله بسته است که این موضوع تصمیم گیری شورای سوم؛ برای دوره های بعد از خود را به یاد می آورد. این در حالی است که همگان می دانند مردم اختیارات مدیریت بر شهرداری را فقط برای چهار سال در اختیار شورا قرار داه بودند و آنها حق تصمیم برای سه دوره بعد از خود را نداشته اند.

بنابراین انتظار می رود شورای شهر چهارم هر چه بیشتر به رعایت حقوق شهروندی پایبند باشد و نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندان که در گذشته روی داده است هم حساسیت لازم را داشته باشند و نسبت به لغو قراردادهای طولانی مدت که در آنها رعایت سود شهرداری و شهروندان لحاظ نشده است، اقدام کند. قراردادی که در میان جمعی از شهروندان به قراردادهای زیان‌آور دوره قاجار تشبیه می شود، قراردادی که موجب شده است حتی در این دوره از انتخابات آنها که نسبت به واریز دومیلیون تومان پول نقد خود داری کرده اند از تبلیغ در میادین اصلی و نقاط حساس شهر محروم باشند. بنابراین امیدواریم منتخبین آینده نسبت به حل مشکل و رعایت حقوق همه شهروندان اقدام کنند.

این در حالی است که پی گیری های انجام شده توسط عده ای از شهروندان و کانون های تبلیغاتی در خصوص لغو آن قرارداد بی نتیجه بود.

تصویر قرارداد یاد شده جهت اطلاع همه مردم و نامزدهای انتخابات شورای شهر چاپ می شود. جمع کثیری از شهروندان ایذه شورای چهارم ایذه مانند شورای سوم حقوق شهروندان را پایمال نکند.