راه‌اندازی سیستم اتوبلیت در آبادان

خورنا: محمدرضا عساکره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهارداشت: پروژه اتوبلیت به منظور احداث ۱۰ ایستگاه مکانیزه در سطح این شهرستان آغاز شده و تاکنون کار احداث پنج ایستگاه به پایان رسیده است.
وی افزود: چهار ایستگاه در پایانه معلم و یک ایستگاه در پایانه ولایت قرار دارند و پنج ایستگاه دیگر تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ۱۵ روز آینده به پایان می‌رسند.
رئیس ناوگان اتوبوسرانی آبادان در ادامه افزود: این پنج ایستگاه در محل‌های میدان طالقانی جنب دانشگاه آزاد اسلامی، ایستگاه ۱۲ جنب آرامگاه سیدعباس، روبروی سپاه پاسداران و دو ایستگاه در پایانه ولایت قرار دارند.
عساکره در مورد اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه تصریح کرد: هزینه احداث این ایستگاه‌ها جمعا به مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده‌ که همگی از محل اعتبارات داخلی سازمان اتوبوسرانی آبادان تأمین شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان با هدف خدمت به مردم شهرستان آبادان و همچنین زیباسازی ظاهر شهر، خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث ایستگاه‌های مکانیزه، جایگزینی ایستگاه‌های فعلی اتوبوسرانی با ایستگاه‌های زیبا و شکیل نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی گفت: در مجموع ۴۰ ایستگاه از این نوع در شهرستان آبادان ساخته می‌شود که تاکنون کار ساخت دو ایستگاه به پایان رسیده‌ است که یکی در خیابان دهداری جنب استادیوم ورزشی تختی و دیگری در خیابان منتظری روبروی سینما شیرین سابق واقع شده‌اند.
رئیس ناوگان اتوبوسرانی آبادان همچنین در مورد افزایش اتوبوس‌های این ناوگان اظهار داشت: هدف ناوگان اتوبوسرانی آبادان کاهش مدت زمان انتظار مسافران به ویژه در پیک‌های دانش‌آموزی است که به این منظور تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری در این پیک‌ها که معمولا بین ساعات شش و ۴۵ دقیقه تا هفت و ۳۰ دقیقه و همچنین ۱۲ تا ۱۳ است به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شده ‌است.
عساکره همچنین در ارتباط با راه‌اندازی سیستم اتوبلیت در شهرستان آبادان گفت: از سال گذشته مطالعات برای اجرای این طرح آغاز شده که نتیجه‌گیری‌ها مطلوب بوده است و پس از لغو مناقصه اول، چهار شرکت در فراخوان دوم برای این مناقصه شرکت کرده‌اند که در نتیجه این طرح از امروز به اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اجرای این طرح در کلانشهرها اظهار داشت: هدف سازمان اتوبوسرانی آبادان این است که با راه‌اندازی این سیستم در آبادان، شهروندان بتوانند با استفاده از کارت‌های هوشمند خود نه تنها در آبادان بلکه در دیگر شهرهای کشور و به ویژه کلانشهرها نیز از امکانات الکترونیکی اتوبوسرانی بهره ببرند.
رئیس ناوگان اتوبوسرنی آبادان تصریح کرد: اتوبوسرانی آبادان آماده شنیدن هرگونه انتقاد از سوی شهروندان آبادانی است و شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل درباره سرویس‌دهی و یا نظافت اتوبوس‌های شهری با روابط عمومی سازمان و یا با سامانه ۱۳۷ که به زودی و با همکاری شهرداری آبادان به این منظور راه‌اندازی می‌شود، تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.
وی افزود: انعکاس این مشکلات و انتقادها از سوی مردم می‌تواند سازمان اتوبوسرانی آبادان را در برنامه‌ریزی‌های بهتر برای آینده این ناوگان یاری کند.
عساکره در پایان با اشاره به‌اینکه سازمان‌های اتوبوسرانی به عنوان سازمان‌های زیان‌ده شناخته می‌شوند، تصریح کرد: در مقایسه با قیمت حامل‌های انرژی و همچنین قطعات یدکی اتوبوس‌های شهری و نیز با توجه به اختصاص نیافتن یارانه سوخت به ناوگان‌ اوتوبوسرانی و عدم دریافت کمک‌های مالی از سوی دولت در هفت ماه گذشته، قیمت مصوب بلیت‌‌های اتوبوس‌های شهری بسیار ناچیز است اما با ‌این حال این سازمان تاکنون اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها نکرده ‌است.