۳۵۰ مرکز فروش و عرضه قلیان در امیدیه تعطیل شد

خورنا: فرماندار امیدیه گفت: ۳۵۰ مرکز فروش و عرضه قلیان با وجود ناهنجاری‌های به وجود آمده در شهرستان تعطیل شد.

حسین لامی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: گام‌های خوبی در بحث بهداشت و سلامت در شهرستان امیدیه با همکاری دستگاه‌های اجرایی برداشته شده است.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده کشتارگاه صنعتی که در سطح این شهر وجود داشت به دلیل فرسوده بودن و عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شد و در حال حاضر گوشت مورد نیاز از کشتارگاه آغاجاری تامین می‌شود.

فرماندار امیدیه به برخورد با مراکز فروش قلیان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ مرکز فروش و عرضه قلیان با وجود ناهنجاری‌های به وجود آمده تعطیل شده و با کمک دستگاه‌های اجرایی حدود ۷ هزار بروشور در رابطه با اطلاع رسانی مسائل بهداشتی تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

وی دیگر اقدامات بهداشتی انجام شده در سطح این شهرستان را اینگونه بیان کرد: ایجاد فضای سبز در ورودی شهر، حصارکشی زمین‌های بلاءساخت، ایجاد بوستان و لایروبی و آهک‌سازی فاضلاب‌های روباز از اقدامات اخیر بهداشتی انجام گرفته در سطح شهرستان است.

لامی‌زاده با بیان اینکه بازارچه عرضه دام در امیدیه نیز تاسیس شده است گفت: بازارچه عرضه آبزیان در صورت رسیدن اعتبار لازم به طور کامل انجام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اتلاف سگ‌های ولگرد نیز پیگیری‌های خوبی انجام شده است و ۱۹۴ قلاده در روستاها و ۱۰۳ قلاده در شهرها اتلاف شده است.

فرماندار امیدیه تصریح کرد: این پیگیری‌ها در سال ۹۲ نیز ادامه دارد و ساماندهی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: ساماندهی دفع نخاله‌های ساختمانی، ادامه لوله‌گذاری و سرپوش‌گذاری جداول روباز فاضلاب، ادامه ساماندهی زمین‌های بلاءساخت و ساماندهی مبلمان شهری در دستور کار برنامه‌های بهداشتی سال ۹۲ قرار دارد.