یک خوزستانی در یک قدمی وزارت جهاد کشاورزی

خورنا: طی روزهای گذشته و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید، موج گمانه زنی ها برای تغییرات اساسی در کابینه دولت یازدهم به اوج خود رسیده است. طی روزهای اخیر یک منبع آگاه در همین خصوص از برخی تغییرات اساسی در کابینه حسن روحانی رئیس جمهور جدید خبر داد.

به گزارش شوشان، طی چند روز گذشته از برخی افراد از جمله عیسی کلانتری، محمود حجتی، عبدالمهدی بخشنده، سید صفدر حسینی، هاشم بنی ‌هاشمی و همچنین غلامرضا صحرائیان به عنوان وزیر احتمالی جهاد کشاورزی نام برده شده است.

در همین خصوص اخبار واصله به شوشان حکایت از موج حمایت ها از درون مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی ایران از عبدالمهدی بخشنده برای معرفی وی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دارد.

برخی کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی از بخشنده به عنوان مطرح ترین و کاربلدترین گزینه برای مدیریت وزارت جهاد کشاورزی در دولت جدید یاد می کنند.

بخشنده اصالتا خوزستانی و اهل شهرستان شوشتر است.

به نظر می رسد از آنجایی که عبدالمهدی بخشنده، خود از اعضای فعال ستاد مرکزی دکتر روحانی در انتخابات یازدهم بوده و بسیاری صاحبنظران به توان و تخصص وی در بخش کشاورزی ایران اعتقاد دارند لذا انتظار می رود که عبدالمهدی بخشنده به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم از سوی دکتر روحانی منصوب شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جمعی از کارشناسان ارشد در جهاد کشاورزی گاها" در صفحات اینترنتی انتقاد میشود که چرا از کردها و اقلیت ها برای وزارت در دولت آینده پیشنهاد نمیشود . پیشنهاد ما به عنوان جمعی از کارشناسان ارشد جهاد کشاورزی دکتر مصطفی آقایی سربرزه است دکترای زراعت و اصلاح نباتات با تخصص دیم . نامبره متولد یکی از روستاهای شیعه نشین کامیاران در استان کردستان بوده . . عضو جهاد سازندگی بود که با تفکیک وظایف جهاد و کشاورزی به کشاورزی رفت . فوق لیسانس را از دانشگاه ملی تبریز و دکترا را در کشور هند گرفته اند . تاکنون چندین بذر جدید در شرایط ایران معرفی کرده اند . سوابق : شروع کار در مراکز خدمات . مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مدیر و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرمانشاه . رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مدت 5 سال . رئیس موسسه تحقیقات بذر و نهال کشور در کرج به مدت 5 سال . فعلا" هم معاون ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی میباشد . نامبرده در کردستان ( کامیاران ) در خانواده ای مومن و شیعه متولد شده . و در کرمانشاه بزرگ شده اند . استاد برجسته ایکاردا و سازمان خواربار فائو بوده . 26 سال خدمت کرده . گرایش سیاسی به چپ و راست نداشته بسیار مومن و پاک از نظر اخلاقی و مالی . مدیری بسیار پیگیر و خوشفکر به زبان انگلیسی بسیار مسلط بوده و کامپیوتر و نرم افزار را خیلی قوی بوده و به زبان های عربی و کردی آشنایی کامل دارند . به واسطه جوانی و سرحالی به گمان ما در دولت آینده میتواند بسیار موثر و کارآمد باشد . با آرزوی موفقیت برای دکتر روحانی ، آن گل خوشرو . جمعی از همکاران در وزارت جهاد کشاورزی
  • کارشناس آقایان محمدباقر قالیباف و محسن رضایی وافرادهمتراز ومشابه انها. شایدبعضی ها بگویند آقایان قالیباف و رضایی چه سنخیتی با وزارت جهاد کشاورزی دارند، بایدگفت که بخش کشاورزی نیازمند مدیری کارآمد مقتدرو بانفوذکه دارای جایگاه بالادر بین مسئولین طراز اول کشورونظام است می باشد تا اولا تفکروباوراهمیت وجایگاه استراتزیکی و بسیار مهم بخش مظلوم کشاورزی رادربین بالاترین رده مسئولین کشورونظام ومراکز تصمیم سازوتصمیم گیرمانندمجلس وهیات وزیران وسازمان مدیریت و... به قبولا ند وجایگاه بخش را ارتقائ داده وتثبیت نماید. ثانیامنافع بخش کشاورزی را تأمین کند و از منابع ملی به نحو مطلوب برای بخش استفاده کندوبتواند منابع مالی را از مجلس ودیگر مراکزونهاد های مهم کشوربگیرد و به بخش تزریق کند.ثالثا مدیران موفق دراین سطوح بالای کشور هماننداین اقایان وافرادهمتراز ومشابه انها مطمئنا به خاطر سوابق وپیشینه مدبریتی وکاری موفق خودشان حتما دراین مسئولیت جدید(وزیر کشاورزی) همانند مسئولیتهای قبلی خود با اقتدارکارکرده وازبخش کشاورزی دفاع می کنند .وازنیروهای شا یسته موجوداستفاده وبا تمام توان خودکار خواهند کرد .رابعا به دلیل برنامه‌های مناسبی که در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری ارائه کردند.ودلایل محکم دیگر که شایداز حوصله بحث خارج باشد.
  • رضا بسیار حیف شد دکتر بخشنده بسیار آدم لایق و با سواد و درخشانی هستند ای کاش از این ارزشمندان بیشتر استفاده شود
  • امیر مشعوفی با سلام دکتر مصطفی آقایی سربرزه عضو هیات علمی محقق ارزنده کشور با درجه هیات علمی استاد تمامی ( پروفسور ) و تنها متخصص تولید و معرفی ارقام جدید گندم دوروم ( گندم مخصوص ماکارونی ) در کشور می باشند . که اینجانب امیر مشعوفی سالیان متمادی بعنوان دستیار ایشان در معاونت دیم سرارود - دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی در اجرای طرحهای تخصصی آزمایشات کشاورزی و رئیس اداره امار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ، توفیق همکاری نزدیک با این مقام شامخ را داشته ام و آینده بسیار درخشانی را برای ایشان از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم