فعالیت ۲۲ آزمایشگاه کنترل کیفیت استاندارد در آبادان و خرمشهر

خورنا: سید صادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: این طرح به منظور تسریع در ایجاد ارتباط میان ادارات و گمرک و کاهش زمان و هزینه‌های صرف شده در فعالیت‌های گمرکی اجرا خواهد شد.
وی گفت: پنجره واحد گمرکی به منزله نماینده اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی در گمرک خرمشهر تلقی و باعث افزایش  سرعت و دقت در رسیدگی به امور ترخیص کالا می‌شود.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر همچنین با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه اتوماسیون اداری در این اداره تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال ۹۰ تمام بخش‌های اداره استاندارد به شبکه الکترونیکی اداره استاندارد خوزستان متصل شوند که این امر به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به ارباب رجوع و جلوگیری از هدر‌ رفتن وقت و افزایش میزان رضایت آنان صورت خواهد گرفت.
شریفی‌نسب گفت: با اجرای کامل این طرح  تمام امور ‌اداری از جمله نامه‌نگاری‌ها از طریق شبکه الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص توسعه آزمایشگاه‌های همکار در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ آزمایشگاه کنترل کیفیت استاندارد در شهرهای آبادان و خرمشهر درحال فعالیت هستند که از این میان چهار آزمایشگاه در سال جدید راه‌اندازی شده‌اند.
این مسئول افزود: این آزمایشگاه‌ها در زمینه آزمایش کیفیت کالاهایی نظیر ابزارآلات، پیچ و مهره، صندلی اداری، تسمه پروانه و… فعالیت می‌کنند.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر همچنین با تشریح عملکرد اداره استاندارد در شش ماهه اول سال ۹۰ درخصوص کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی گفت: در این مدت تعداد ۵ هزار و ۹۷ فقره اظهارنامه از سوی گمرک خرمشهر به این اداره ارجاع داده شده که با انجام ۴ هزار و ۲۵۳ مورد عملیات نمونه برداری استاندارد، تعداد ۳ هزار و ۵۵۵ گواهینامه انطباق با استاندارد صادر شد.
شریفی‌نسب ادامه داد: تعداد ۱۲۸ محموله صادراتی به وزن ۲۰۷ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال که شامل مقررات استاندارد اجباری بوده است، در حال صدور به خارج از کشور است.
وی در ادامه از مرجوع شدن ۵۰ محموله نامرغوب به علت مغایرت با استانداردهای ملی خبر داد و افزود: برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به مصرف کنندگان داخلی، این تعداد محموله به ارزش ۷۸۸ هزار و ۸۴۸ دلار معادل ۸ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال به خارج ارجاع داده شد.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر در پایان اذعان داشت: اقلام مرجوعی عمدتاً شامل لوازم برقی، لوازم صوتی و تصویری، قطعات رایانه ای و اسباب بازی کودکان بوده ‌است که فاقد کیفیت برای مصرف بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *