آغاز کشت پائیزه گندم و جو در هندیجان

خورنا: حمید مطرودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: کشت گندم در ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: کشت جو و کلزا نیز در مساحتی به میزان یک ‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مدتی پیش آغاز شده و همچنان ادامه ‌دارد.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان در ادامه از آغاز عقد قرارداد طرح محوری و توزیع نهاده‌ها از جمله بذر و کود با کشاورزان گندمکار و جوکار به منظور استفاده از نهاده‌ها و پرداخت تسهیلات به کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: به منظور کاهش ناخالصی بذر گندم و کاهش بذر علف‌های هرز، جهاد کشاورزی هندیجان در سال زراعی جاری اقدام به بوجاری یک هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم و جو در سطح شهرستان کرده ‌است.
مطرودی با اشاره به برخی بیماری‌های بذر از جمله خاکزاد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی هندیجان به منظور جلوگیری از این بیماری‌ها اقدام به ضدعفونی یک هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم با استفاده از سموم مناسب و توصیه‌های کارشناسان فنی کرده ‌است.
وی در ادامه گفت: از آنجا که همه ساله جوندگان مضر خسارات زیادی به محصولات و مزارع شهرستان وارد می‌کنند، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در سطح ۲۴۰ هکتار از اراضی هندیجان عملیات مبارزه با جوندگان مضر در سطح باغات و اراضی زراعی شهرستان با توزیع سموم رایگان صورت گرفته که این اقدام تأثیر بسزایی در جلوگیری از خسارات وارده داشته ‌است.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با ابراز امیدواری از افزایش کیفیت و کمیت محصولات پائیزه مزارع این شهرستان یادآور شد: جهاد کشاورزی هندیجان برنامه‌های متعددی در راستای کاهش خسارت به اراضی و محصولات کشاورزی دردست اجرا دارد و برنامه‌های این اداره تنها با همکاری کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی امکان‌پذیر خواهد بود.
مطرودی در پایان در خصوص نارضایتی برخی کشاورزان از صندوق بیمه کشاورزان اذعان داشت: مدیریت این جهاد به صورت جدی درحال پیگیری مسائل بیمه محصولات کشاورزی هندیجان است و تلاش خود را برای جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان زحمتکش به‌کار خواهد گرفت.