سازمان آب و برق به تامین آب کشاورزی هندیجان بی‌توجه است

خورنا: فتح الله الهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهارداشت: با توجه به احداث سد کوثر و آسک در بالادست رودخانه زهره و عدم وجود نظارت از سوی مسئولان سازمان آب و برق خوزستان، متأسفانه ذخیره آب کافی برای آبیاری مزارع کشاورزی و همچنین تهیه آب مصرفی دامداری‌های هندیجان وجود ندارد و این امر باعث نابودی کشاورزی و دامداری در دوسال اخیر شده ‌است.
وی افزود: کشاورزی و دامداری دو راه اصلی امرار معاش اهالی شهرستان هندیجان است و هرگونه کمبود یا مشکلات ایجاد شده در این زمینه تأثیر قابل توجهی بر درآمد مردم خواهد داشت،
مدیر نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هندیجان خاطرنشان کرد: مدیران سازمان آب و برق خوزستان تاکنون به درخواست صدور مجوز برای تخصیص سهمیه آب مورد نیاز آبیاری و دامداری پاسخی نداده‌اند.
الهیاری در ادامه با اشاره به کمبود سهمیه سوخت تراکتورها گفت: تمدید کارت سوخت کشاورزان هرسه ماه یکبار و تنها در شهرستان ماهشهر انجام می‌گیرد که با توجه به خطرات جاده‌ای، این امر علاوه بر در پی داشتن هزینه‌های گزاف و هدر دادن وقت کشاورزان، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنان شده ‌است.
وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل ما پیشنهادی را مبنی بر استقرار نمایندگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به مدت حداقل دو روز در هفته در این شهرستان ارائه داده‌ایم.
مدیر نظام صنفی کشاورزی هندیجان در ادامه افزود: با توجه به خشکسالی سال گذشته که به تأیید رئیس سازمان حوادث غیرمترقبه استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی رسید، راندمان تولید در این شهرستان کاهش جدی یافته‌ است.
وی با برشمردن نکاتی در خصوص عمل نکردن صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تعهدات خود و پرداخت نشدن حق بیمه کشاورزان خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم با کارشناسی‌ دقیق‌تر از حقوق کشاورزان حمایت کرده و با در نظر گرفتن تمام سطوح کشت در مرحله پنجه‌زنی و ساقه، درخصوص پرداخت حقوق آنان اقدام کنند.