راه اندازی مرکز پژوهشی شیعه در شهرستان شوش دانیال(ع)

خورنا: امام جمعه شهرستان شوش خواستار راه اندازی مرکز پژوهشی شیعه در شهرستان شوش دانیال(ع) شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمد امام در بازدید از کتابخانه‌های شهرستان شوش بر گسترش تعاملات مراکز فرهنگی و مذهبی با همدیگر تاکید کرد و گفت: وجود ظرفیت‌های غنی فرهنگ شیعه موجب پیشرفت و توسعه کشور است.

وی با اشاره به هجوم رسانه‌های غربی به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما، کتابخانه‌های عمومی را پایگاه مهمی برای مقابله با این تهاجم ذکر کرد و افزود:

امام جمعه شوش اظهار کرد: دشمن با نحله‌های فرهنگی مذهبی به‌ویژه وهابیت می‌خواهد فرهنگ شیعه را مخدوش و جوانان را از آن دور کند پس وظیفه همه ماست تا با این تهاجم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با این تهاجم، ظرفیت بسیار مناسب کتاب و مطالعه بسیار در خور شان و قابل استفاده است.

امام پیشنهاد داد با همکاری دفتر امام جمعه، اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره حج و اوقاف، کتابخانه فقه جعفری و مرکز پژوهشی شیعه در شهرستان شوش دانیال (ع) راه اندازی شود.

وی همچنین عنوان کرد: ما در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم و اداراتی که می‌توانند یاری رسان باشند بیایند تا این مرکز و پایگاه با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی راه اندازی شود نیز آمادگی خود را اعلام کنند.

امام جمعه شوش با تاکید بر اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی باید تقویت شود، تصریح کرد: از کتاب‌های مورد نیاز نسل جوان در همه زمینه‌های علمی، تاریخی، مذهبی، سیاسی و… در مخزن کتابخانه موجود باشد و کتابداران هم می‌توانند با تسلطی که به کتاب‌ها و منابع دارند به اعضا و مراجعان در انتخاب کتاب خوب و مناسب کمک کنند.