پرداخت وام بلاعوض به زنان روستایی هندیجان

خورنا: حمید مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف ما توسعه و آموزش زنان در فعالیت‌های تعاونی‌،‌ ایجاد تعاونی‌‌های زنان در روستاها و ایجاد انگیزه برای زنان به‌منظور ورود به فعالیت‌های اجتماعی زنان در روستاها است.
مسعودی ادامه داد: زنان روستایی از اقشار زحمتکش و فعالند که در تمامی فعالیت‌های روزانه اعم از کشاورزی، تولید محصول، فرش، نخ، ظروف و صنایع دستی و .. همپای مردان علاوه بر امور خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری سهیم هستند و از این بابت دستمزدی با تلاش و فعالیت خود بدست نمی‌آورند.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از زنان روستائی و آموزش آنها و همچنین مهارت‌سازی و توانمند ساختن زنان بعنوان قشر تاثیرگذار، کاری است که باید در برنامه‌ریزی‌های تصمیم‌گیران و مدیران مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: زنان روستایی به عنوان تولیدکننده نقش کلیدی دارند لذا توجه به آنان به عنوان یک بازوی قدرتمند در توسعه روستایی می‌تواند تاثیرات مثبتی به‌همراه داشته باشد.‌
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: با توجه به ایجاد اشتغال و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی، برای تشویق زنان روستائی به تعدادی از زنانی که از این طرح استقبال زیادی کردند و با برگزاری جلسات و نشست‌هایی که انجام دادیم، به هرکدام از آنها ۱۰ میلیون ریال به عنوان وام بلاعوض پرداخت شد.
مسعودی در پایان گفت: در این میان با توجه به نقش بسیار مهم  زنان روستایی در فعالیت‌های کشاورزی، با توجه ویژه به این قشر عظیم از جامعه و فراهم ساختن خدمات حمایتی، آموزشی برای آنها می‌تواند به رفع مشکلات آنها کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش آنها در امر کشاورزی و در نتیجه افزایش رفاه و آسایش جامعه روستایی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *