اعلام آمادگی آلمان برای سرمایه گزاری در خوزستان

خورنا: در نشست استاندار خوزستان با بخش خصوصی آلمان، علاوه بر سرمایه گذار آلمانی از بخش های صنایع و انرژی های نو وتجدید پذیر، فولاد، نیروگاههای کوچک، صنایع قطعه سازی، صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی ،بیش از ۳۰ نفر از سرمایه گذاران ایرانی مقیم آلمان نیز حضور داشتند که راههای ورود سرمایه گذاران بخش های صنعتی و کشاورزی به استان خوزستان، بحث و بررسی شد.
به گزارش خوزان، در این همایش که با سخنرانی شیخ عطار، سفیر ایران در آلمان آغاز شد، آقایان دای ملر(صاحب کارخانه بزرگ خودروسازی کرایسلر) و شوارتز(عضو هیات مدیره صنایع کوچک و متوسط اتحادیه اروپا) ضمن انتقاد از سیاست تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بی تاثیر دانستن آن، برای سفر به استان خوزستان اعلام آمادگی کردند.
طی نشست مشترک هیات بخش خصوصی استان به ریاست استاندار خوزستان و سرمایه گذاران و متخصصین آلمانی که در دو بخش تشکیل شد، پیشنهادات سرمایه گذاران ایرانی و آلمانی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در حاشیه این همایش ۵ پنل تخصصی برگزار گردید که منجر به توافقنامه های متعدد میان بخش خصوصی ایران و آلمان شد. از سوی دیگر بنا بر دعوت فعالان اقتصادی آلمان هیات خوزستانی قرار است در مدت اقامت خود از نیروگاههای کوچک بادی و خورشیدی، صنایع قطعه سازی، صنایع شیمیایی، شیمی شهرها(واحدهای پایین دستی پتروشیمی) و دیگر صنایع شهر درسدن آلمان بازدید نمایند.
سید جعفر حجازی همچنین با اعلام اینکه هیات خوزستانی نشست هایی با اتاق بازرگانی آلمان و بخش های صنعتی و دولتی آلمان خواهد داشت افزود: در طول سفر به آلمان با شرکت هایی که سالها در ایران نمایندگی فعال دارند همچون زیمنس،AEG و KSP دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
مقام عالی دولت در استان خوزستان اعلام کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بخش خصوصی آلمان علاوه بر مشارکت سرمایه گذاری در ماشین آلات راهسازی و حفر تونل در زمینه تجارت با کشور های مجاور استانمان از طریق ترانزیت کالا و سرمایه گذاری مشترک همکاری خواهد نمود.
وی همچنین از امضای توافقنامه با طرف آلمانی برای استفاده از ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و منطقه آزاد اروند خبر داد.
گفتنی است شهر درسدن که بعنوان یکی از شهرهای مهم آلمان در زمینه فعالیت صنعتی شناخته می شود و سابقه دیرینی در صنایع پیشرو آلمان و اروپا دارد این روزها میزبان هیات خوزستانی به ریاست استاندار خوزستان است. در کاروان ۳۵ نفره هیات خوزستانی ۳۰نفر از نمایندگان بخش خصوصی استان حضور دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *