استقبال زنان خرمشهری از تسهیلات مشاغل خانگی

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، هوشنگ محمدپور ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال این شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری یکی از دغدغه‌های جدی دولت است.
وی اجرای طرح اشتغال خانگی را نقطه عطفی برای شروع تحول در زمینه بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص استقبال خوبی را از سوی بانوان خرمشهری از این طرح را شاهد هستیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خرمشهر با اشاره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت:  وظایف و دستورالعمل در خصوص اشتغال خانگی به تمام دستگاه‌های اجرایی ارائه شد و همچنین چگونگی نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان نیز توضیحاتی داده شده است.
وی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.
محمدپور با اشاره به اینکه متقاضیان برای دریافت این تسهیلات لازم است در سامانه مذکور ثبت نام کرده و نوع پیشه خود را انتخاب کنند خاطرنشان کرد: در صورتیکه شغل مورد نظرمتقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می‌تواند شغل مد نظر خود را پیشنهاد نماید.
وی خاطرنشان کرد: مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.
وی ادامه داد: انتظار داریم که تسهیلات و سهمیه داده شده به شهرستان برای کاهش بیکاری به طور کامل جذب شود.
محمدپور خاطرنشان کرد: جذب کامل اعتبارات اختصاص یافته به خرمشهر به همت مسئولان اجرایی دستگاه‌های مختلف اجرایی بستگی دارد.
وی در ادامه همچنین از مسئولان بانک‌های عامل خواست در تسهیل جذب اعتبارات به ارباب رجوع بیش از پیش تلاش کنند.
وی ابرازامیدواری مردم با برخورداری از این تسهیلات زمینه افزایش کار و تلاش را در منازل خود فراهم کنند.