صادرات سالانه ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی از خلیج‌فارس

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از افزایش ظرفیت صادرات دریایی محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی اسکله شماره دو سالانه ۱۴ میلیون تن محصول از راه دریایی خلیج فارس صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، علی یزدانی افزود: هم اکنون اسکله‌های بندر امام خمینی از ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن محصولات جامد و کانتینری پتروشیمیایی برخوردار است که با راه‌اندازی اسکله شماره دوم مایعات پتروشیمی ظرفیت تخلیه و بارگیری محصولات مایع پتروشیمی در ماهشهر افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: اسکله شماره دو مایعات ماهشهر از ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۲ میلیون تن محصول شیمیایی مایع را دارد.
یزدانی با اشاره به اینکه با راه‌‌اندازی این پروژه ظرفیت صادرات دریایی محصولات پتروشیمی ایران در خلیج فارس افزایش خواهد یافت پیش بینی کرد این طرح فراساحلی در سال جاری در مدار بهره‌برداری رسمی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: در مجموع با راه‌اندازی اسکله شماره دو مایعات، ظرفیت تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی مایع و گاز از اسکله‌های بندر ماهشهر به حدود ۱۴ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
یزدانی، کاهش زمان پهلوگیری کشتی و به تبع آن افزایش ظرفیت صادرات منطقه، درآمدزایی و امکان ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنایع میانی و پایین‌دستی منطقه ماهشهر، افزایش اشتغال با ارایه امکان صادرات و واردات مواد اولیه را از مزایای این اسکله عنوان کرد.
طول عرشه اسکله شماره دو مایعات بندر ماهشهر ۹۹ متر و عرض آن ۲۸ متر است و دارای پل و جاده دسترسی به طول‌۷۲ و ۵۵ متر است ضمن اینکه کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۵ هزار تن قابلیت پهلوگیری در این اسکله را خواهند داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *