مشارکت ۶ هزار نفر برای ایجاد روحیه بسیجی در بندر امام

خورنا: مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: وجود ۶ هزار نفر نیروی شاغل در این اداره کل فرصت بالقوه‌ای است که می‌توان برای تحقق اهداف بسیج آن را به حالت بالفعل در آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، ابراهیم ایدنی صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت بسیج اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌ها و دلاوری‌های شهدای دفاع مقدس و تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع)، افتتاح محل جدید این پایگاه را همراه با تحولات جدید در این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: با آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان وسیع‌ترین منطقه ویژه بندری در کشور که از آرزوهای دیرینه به شمار می‌رود، فرصت بسیار خوبی برای رونق و رشد کسب و کار در منطقه فراهم می‌شود.
وی وجود جامعه بزرگ بندری با جمعیتی بالغ بر ۶هزار نفر را فرصت بالقوه‌ای دانست که می‌توان برای تحقق اهداف بسیج آن را به حالت  بالفعل در آورد و خاطرنشان کرد: وجود نیروهای بسیجی فعال در این جامعه بندری زمینه بسیار مساعدی برای کار و تلاش بیشتر فراهم آورده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از ساختمان حراست و گارد و انتظامات، محل مناسبی برای فعالیت‌های بسیج فراهم خواهد شد و معرفی فرمانده جدید پایگاه شهید دستغیب اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که از نیروهای فعال و برخوردار از سوابق ایثارگری است بتواند زمینه ساز تحقق اهداف والای  بسیج در این اداره کل شود.
فرمانده ناحیه نیروی مقاومت بسیج شهرستان ماهشهر در ادامه این مراسم در سخنانی از تشریک مساعی مدیر کل بنادر و دریانوردی و همکاران وی در فعالیت‌های بسیج تشکر کرده و اظهار داشت: مدیرکل بنادر خوزستان طی سه سال گذشته که بنده در این منطقه خدمت می‌کنم همواره یار و یاور ما در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و جا دارد از تلاش‌های این اداره کل تشکر شود.
کهزاد سروستانی نیز در سخنان خود به لازمه، ضرورت‌ها و پیشینه تشکیل بسیج اشاره و تفکر و فرهنگ بسیج را پیشتاز در عرصه‌های تلاش و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: تحولات و پیشرفت‌های به وجود آمده در این مجتمع بندری نیز حاصل همین تفکر و فرهنگ بسیجی حاکم در مدیران آن است و هدف اصلی بسیج نیز گسترش و توسعه این فرهنگ در تمام اقشار و کارکنان فعال در این مجتمع بندری است.
فرمانده ناحیه نیروی مقاومت بسیج شهرستان ماهشهر در ادامه با اشاره به جنگ نرم جبهه استکبار علیه کشورمان، ایجاد آمادگی در مقابل این حملات فکری و فرهنگی، ارتقای ایمان و اعتقاد و حفظ و صیانت جوانان و مردم در مقابل این هجمه‌ها را از دیگر اهداف تشکیل پایگاه‌های مراکز بسیج در ادارات و ارگان‌ها عنوان کرد.
وی همچنین نوع مأموریت پایگاه بسیج این اداره کل را متفاوت از دیگر پایگاه‌های بسیج در دیگر مراکز برشمرد و اهمیت و ضرورت این مجتمع بندری که محل آمد و شد و التقا با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس است برشمرد.
فرمانده مرکز بسیج شهر بندر امام خمینی (ره) نیز در این مراسم از حسن همکاری مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در راه‌اندازی این پایگاه تشکر کرده و اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این پایگاه و تبدیل آن به حوزه مقاومت اداری ضمن توسعه و گسترش فرهنگ بسیج در این مجتمع بندری و شرکت‌های تابعه، شاهد بازدهی بیشتر آن باشیم.
فرمانده پایگاه بسیج شهید دستغیب اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز در این مراسم خدمتگزاری به بسیجیان را افتخار خود دانست و ضمن استناد به آیاتی از قرآن مجید و روایاتی از معصومان (ع) در خصوص تبین مفهوم شجره طیبه، تعبیر شجره طیبه را که در کلام حضرت امام راحل در توصیف بسیج به کار رفته، بندگی شایسته خداوند با تمسک به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت و جانشینان برحق آنان دانست.
علی علایی تصریح کرد: امیدواریم با عمل به این رهنمودهای اولیا و بزرگان بتوانیم در جهت تحقق اهداف بسیج مؤثر باشیم.
در ادامه این مراسم ضمن اعطای حکم پایگاه فرماندهی پایگاه بسیج شهید دستغیب به علی علایی توسط جناب سرهنگ سروستانی، محل جدید این پایگاه افتتاح شد.