برگزاری دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در روستاهای امیدیه

خورنا: مصطفی سعیدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار داشت: در راستای استقبال گسترده روستاییان امیدیه دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای در روستاهای امیدیه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی قالی بافی، خیاطی، معرق کاری و کیف‌دوزی در روستاهای هادی خانی، ده صفر، امیرالمومنین‌، چاه سالم‌، گرگری و جولکی برگزار شد.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امیدیه افزود: در همین راستا ۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش مهارتی به عشایر و روستاییان ارائه شد.
وی با مطلوب خواندن عملکرد آموزشی این مرکز، ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۱۲۰ درصد تعهد سالانه مرکز در بخش آموزش رشته صنعت ساختمان محقق شد.
سعیدی‌زاده تصریح کرد: تعهد مرکز فنی و حرفه‌ای امیدیه در سال جاری ۵ هزار نفر ساعت بوده که با تلاش‌های صورت گرفته در نیمسال نخست موفق به ارائه ۶ هزار نفر ساعت آموزش صنعت ساختمان در این مرکز شدیم.
وی در ادامه گفت: دوره‌ آموزشی صنعت ساختمان در رشته‌های مختلف از جمله بنای سفت‌کار، کارگر عمومی و … در نیمه نخست امسال برای ۱۷۰ نفر از کارگران این صنعت برگزار شد.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امیدیه اضافه کرد: بهبود صنعت ساخت و ساز در سطح شهرستان یکی از اولویت‌ها بوده و فنی و حرفه‌ای نیز در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام داده است.
وی اظهار داشت: کسب تخصص و مهارت کافی از لازمه‌های ورود به بازار کار است و جوانان باید در این زمینه گام‌های بلندی بردارند.
سعیدی‌زاده خاطرنشان کرد: کارگران صنعت ساختمان با اخذ گواهینامه مهارتی از فنی و حرفه‌ای می‌توانند از مزایای خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به جوانان گام مؤثری در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان برداریم.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امیدیه ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بتوانیم تعهد آموزشی مرکز را در بخش‌های مختلف محقق کنیم.