خرید بیش از ۵ هزار تن خرما از نخل‌داران خرمشهری

خورنا: ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: با آغاز عملیات برداشت خرما از سطح باغ‌های این شهر، بیش از پنج تن خرما بوسیله باغداران به کارگاه‌های خریداری خرمای خرمشهر تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: تعداد ۹ واحد کارگاه بسته بندی خرما در شهر خرمشهر فعال است که همه ساله نخل‌داران خرمای مازاد خود را به این کارگاه‌ها تحویل می‌دهند.
مدیرجهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات برداشت خرما از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار نخلستان انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود که میزان خرید محصول در سال جاری در این شهر به بیش از ۶ هزار تن برسد.
داوری افزود: نخلداری یکی از بخش‌های مهم کشاورزی خرمشهر است که توانسته است اقتصاد و معیشت جمعیت بسیار زیادی از خانوارها را مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص دهد و موجب اشتغالزایی فراوانی شود.
وی خاطرنشان کرد: باوجود اشتغال زیاد نخل‌داران در این عرصه و ارزش بسیار بالای مواد غذایی این محصول، همواره مسئله فروش و بازار این فرآورده، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این قشر زحمت‌کش بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: کشاورزان با زحمت‌های طاقت‌فرسا و مشکلات فروان، پس از تولید و برداشت محصول خود نباید نگران فروش مناسب و عرضه آن به بازار باشند.
وی ادامه داد: حل مشکلات کشاورزان و نخل‌داران نیازمند عزم جدی مسئولان است و باید با تمام توان قدم به عرصه عمل بگذارند.
داوری تصریح کرد: خرمای خوزستان این قابلیت را دارد که به‌عنوان بهترین خرما در سطح جهان با انواع دیگر خرما به رقابت بپردازد و این مسئله تنها نیازمند مدیریت صحیح و حمایت مطلوب از کشاورزان است.
وی بیان کرد: پیشرفت بخش کشاورزی در شهرستان به‌مراتب موجب ارتقا و شکوفایی اقتصاد منطقه می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *