صادرات ۳۵هزار تن خرما از شادگان به خارج از کشور

سیدعادل موالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید و فرآوری خرما یکی از مهم‌ترین فعالیت مردم شادگان است.
وی خرمای شادگان را یکی از معروف‌ترین خرمای منطقه عنوان کرد و گفت: کیفیت خرماهای تولیدی در شادگان باعث رونق صادرات این محصول به کشورهای مختلف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: وسعت نخلستان‌های شادگان در حال حاضر  به ۱۳ هزار هکتار می‌رسد که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آن اراضی بارور هستند.
وی یکی از مشکلات بخش کشاورزی شادگان را کمبود آب عنوان کرد و افزود: در صورت حل این مشکل بخش کشاورزی شادگان رونق گذشته خود را مجدداً باز خواهد یافت.
موالی‌زاده از آغاز خرید توافقی خرما خبر داد و تصریح کرد: خرید خرما تا آذرماه ادامه می‌یابد اما عمده خرید این محصول در مهر و آبان‌ماه انجام می‌شود.
وی در ادامه از خریداری توافقی ۱۵ هزار تن خرما از نخل‌داران این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان خرید خرما تنها معادل ۲۵ درصد سطح اراضی بارور این شهرستان است که توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خریداری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ کارگاه بسته‌بندی خرما در شادگان وجود دارد که تمام آن‌ها فعال هستند.
وی از آغاز کشت انواع محصولات پاییزه این شهرستان از ابتدای آبان‌ماه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر برای کشت محصولات پاییزه همچون گندم، جو، کلزا، باقلا و سبزی برگی در حال آماده سازی زمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی هستیم.
موالی‌زاده افزود: کشت پاییزه در این شهرستان شامل کشت ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در قالب طرح محوری، ۱۵ هزار هکتار گندم غیر طرح، ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جو، ۴۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا، ۲۵۰ هکتار باقلا و ۳۰۰ هکتار سبزی برگی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد محصولات پاییزه شهرستان شادگان کشت شده است.