نماینده آبادان: معرفی کارمند رسمی برای دریافت وام دیگر الزامی نیست

خورنا: سید علی موسوی‌جرف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به تشریفات و سختگیری‌های بی مورد بانک‌ها برای پرداخت وام‌های ناچیز به مردم نیازمند اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها برای پرداخت وام‌های با مبالغ کم بسیار سختگیرانه‌تر از وام‌های کلان میلیاردی اقدام می‌کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابلاغیه رئیس بانک مرکزی از بانک‌های عامل خواسته شده به روش‌های دیگری از مردم ضمانت گرفته شود و هیچ اجباری به معرفی کارمند رسمی نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان بانک‌های عامل به علت این که از بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به متقاضیان مطمئن باشند ابلاغیه بانک مرکزی درباره تغییر نحوه اخذ ضامن برای ارائه تسهیلات را اجرایی نکرده‌اند.
موسوی‌جرف با اشاره به کشف اختلاس اخیر در سیستم بانکی کشور اظهار داشت: متاسفانه این اختلاس دستاویزی برای برخی بانک‌ها شده که برای پرداخت تسهیلات سختگیرانه‌تر با مردم برخورد کنند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که لازمه ادامه فعالیت بانک‌های کشور، اصلاح نظام بانکی است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی باید هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح نظام بانکی که یکی از هفت گام طرح تحول اقتصادی است را به مجلس ارائه دهند.
موسوی‌جرف خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند برای ارائه تسهیلات به مردم از افراد فعال در شرکت‌های خصوصی با مجوز و همچنین کارمندان دولتی قراردادی به عنوان ضامن استفاده کنند.
وی در پایان از رئیس بانک مرکزی خواست هرچه سریع‌تر علت اجرایی نشدن ابلاغیه تغییر نحوه اخذ ضامن برای ارائه تسهیلات را بررسی و به مردم اطلاع‌رسانی کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *