اعتراض شدید عارف به نحوه برگزاری مناظره

خورنا: در ادامه برگزاری مناظره هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، این نامزدها نسبت به نوع برگزاری مناظره و درخواست حیدری مجری مناظره برای پاسخ‌های حداکثر دو کلمه‌ای به سوالات، اعتراض کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در این‌باره اظهار کرد: اینگونه سوال کردن در شأن کاندیداها نیست من به احترام دوستان اینجا نشسته‌ام اما پرسیدن سوالات تستی درست نیست.

حیدری مجری برنامه گفت: سوالات تستی نیست.

عارف نیز گفت: تستی است و من به احترام مردم عزیز کشورمان اینجا می‌نشینم اما به هیچ‌یک از سوالات جواب نمی‌دهم؛ چراکه در شأن دوستانی که اینجا نشسته‌اند نیست.

محسن رضایی نیز در همین راستا خطاب به مجری اظهار کرد: شما باید هشت کاندیدایی را که اینجا نشسته‌اند، رییس‌جمهور بدانید. من صبورم و تحمل می‌کنم اما به دنبال این بودم که این نوع برگزاری مناظره به کجا می‌رسد.

حیدری گفت: بله همه شما عزیزان در قد و قواره ریاست جمهوری هستید.

رضایی ادامه داد: اینکه جریده جریده و یک دقیقه، دو دقیقه، سه دقیقه بخواهیم به سوالات جواب بدهیم، هم به مردم آسیب می‌زند و هم توهین به هشت کاندیداست. اگر ما از همین اول شئونات را رعایت نکنیم…

حیدری گفت: سوالات تستی نیست.

رضایی ادامه داد: من شاید به سوالات شما جواب بدهم اما باید شرایط را فراهم کنید تا ما مناظره کنیم ما را کارشناسان اقتصادی حتی به چالش بکشیم.

عارف با اعتراض دوباره گفت: باید در نوع مناظره برای ریاست جمهوری تجدیدنظر شود.

روحانی نیز اضافه کرد: شما باید نمایندگان کاندیداها می‌خواستید و با هم مشورت می‌کردید که سبک برگزاری مناظره چگونه باشد. مردم این نوع برگزاری مناظره را توهین‌آمیز می‌دانند.

حیدری پاسخ داد: ما بیش از ۲۰ سناریو را با همکاری اساتید ارتباطات و کارشناسان و افراد باتجربه در سازمان بررسی کرده‌ایم. مدلی که به آن رسیدیم اینطور بود.

عارف تاکید کرد: شما باید از ما می‌پرسیدید که چه شیوه‌ای مناسب است و مردم چگونه می‌توانند ما را بهتر بشناسند نه اینکه از استاد و … با چه مجوزی شما برای ما تعیین تکلیف کردید.

حیدری پاسخ داد: سوالات تستی نیست. ما می‌خواهیم رویکرد شما را درباره مسائل بررسی کنیم. این نوع برگزاری مناظره به تصویب ستاد تبلیغات رسیده است اما حاضریم که نماینده‌های شما بیایند و با آنان برای چگونگی برگزاری مناظره، جلسه بگذاریم.