اجماع بر روی حسن روحانی و اعلام معاونت اولی عارف

خورنا: جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمدخاتمی در حال نهایی کردن طرح اجماع اصلاح طلبان هستند تا بر اساس آن ، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را قریب الوقوع کنند.

به گزارش عصرایران ، این طرح شامل چند محور است:

– برگزاری جلسه مشترک با حضور هاشمی ، خاتمی ، روحانی و عارف با هدف اجماع بر روی روحانی و کنار کشیدن عارف به نفع وی (احتمالا غرضی هم در این پروسه قرار بگیرد.)

– اعلام حمایت رسمی ، علنی و عملی هاشمی و خاتمی از روحانی (هم در مرحله تبلیغات و هم اعلام این که هاشمی و خاتمی تمام توان خود را برای کمک به دولت روحانی مصروف خواهند کرد.)

– اعلام محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت یازدهم

– فعال شدن ستادهای عارف به نفع روحانی

مشاوران هاشمی و خاتمی معتقدند موجی که در پی کاندیداتوری هاشمی در سطح جامعه به نفع وی ایجاد شد ، هر چند با رد صلاحیتش خوابید ولی در صورتی که مردم بدانند روحانی گزینه مورد حمایت هاشمی است ، درصد قابل توجهی از آنان که می خواستند به هاشمی رأی دهند به گزینه هاشمی رأی خواهند داد.

آنها بر این باورند ، که در شرایط فعلی ، میزان آرای روحانی از عارف بیشتر است ولی به حدی نیست که بتواند خود را پیروز قطعی بداند. عارف نیز قطعاً رأی لازم را ندارد و ادامه حضورش ، تداعی گر حضور مصطفی معین در انتخابات ۸۴ است که نه تنها خودش رأی نیاورد ، بلکه با شکستن آرای اصلاح طلبان ، مانع از پیروزی هاشمی یا کروبی هم شد و نهایتاً احمدی نژاد برنده تشتت آرای اصلاح طلبان شد.

هنوز این طرح نهایی و به تصویب بزرگان جریان اصلاحات نرسیده است ولی احتمال می رود در هفته آینده ، درباره آن تصمیم گیری شود.