سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر خوزستان

خورنا: ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار داشت: یکی از طرح‌های جدی بنادر و دریانوردی خوزستان در حال حاضر راه‌اندازی بندر تجاری شادگان است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.
وی از بهره‌برداری بندر شادگان تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: قطعاً احداث این بندر تجاری یکی از مصوبه‌های سفر اول هیئت دولت به استان خوزستان است که با پیگیری و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شادگان مراحل مطالعاتی و ساخت آن آغاز شده و تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان اعتبارات بنادر خوزستان از منابع دولتی طی سال جاری را بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال برشمرد و افزود: بخش خصوصی نیز با انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری معادل یک‌هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان هزینه خواهد کرد.
ایدنی قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در سال ‌جاری را یک‌هزار میلیارد ریال اعلام و سرمایه‌گذاری در بندر اروند کنار را نمونه‌ای از اقدامات این اداره کل برای بهره‌برداری بیشتر مردم محروم منطقه برای رونق کسب و کار عنوان کرد.
وی در ادامه به نقش ارزنده بنادر خوزستان در انجام ۳۰ درصد از صادرات و واردات کل کشور و اجرایی شدن قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی در بندر امام خمینی(ره)به عنوان وسیع‌ترین منطقه ویژه اقتصادی بندری در کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در بندر امام خمینی(ره)نیز از مصوبات هیئت محترم دولت است که پس از تأیید مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ و از شهریور ماه سال جاری آغاز شده است و با فعالیت آن زمینه‌های مساعد برای افزایش سرمایه‌گذاری در استان خوزستان و ایجاد فرصت‌های بیشتر اشتغال در استان خوزستان فراهم می‌شود.
ایدنی اظهار امیدواری کرد با این اقدامات بتوانیم در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و در این راستا به مردم خدمات بیشتری ارائه کنیم.