بنادر صیادی آبادان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خورنا: حسن هلالات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مدیریت بهره‌برداری بنادر صیادی اروندکنار و چوئبده این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت این بنادر درصدد هستیم مدیریت بهره‌برداری سایر بنادر صیادی این شهرستان به تعاونی‌ها و بخش خصوصی واگذار شود.
رئیس اداره شیلات آبادان افزود: البته نظارت فنی اداره شیلات آبادان همچنان بر عملکرد بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی استمرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ قایق و ۱۵۰ لنج صیادی در بندر اروندکنار فعال و از این طریق امرار معاش می‌کنند.
هلالات تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به صیادان جایگاه سوخت‌رسانی بندر صیادی اروندکنار راه‌اندازی شده و به قایق‌های صیادی خدمات ارائه می‌دهد.
وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال اجرای مقدمات افزایش ظرفیت مخازن سوخت گازوئیل هستیم که در صورت اجرای این طرح سوخت‌رسانی به لنج‌های صیادی نیز آغاز می‌شود.
رئیس اداره شیلات آبادان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اضافه کرد: خوشبختانه مشکل سوخت صیادان منطقه برطرف شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان اظهار داشت: این بندر با اعتبار بالغ بر ۱۲۹ میلیارد تومان در دست احداث است.
هلالات خاطرنشان کرد: با توجه به طراحی زیبای این بندر، موقعیت گردشگری منطقه نیز با راه‌اندازی بندر صیادی ثامن الائمه بهبود می‌یابد.
وی افزود: بهره‌برداری از بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان در سامان‌دهی شناورها و قایق‌های صیادی و همچنین تسهیل در تخلیه صید شناورها تأثیر بسزایی دارد.
رئیس اداره شیلات آبادان ابراز امیدواری کرد: بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان در موعد مقرر و براساس برنامه‌های زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسد.
وی از مسئولان خواست در راستای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه بزرگ با مجریان طرح همکاری کنند.